گزارش AFC از خداحافظی جواد نکونام
سایت AFC با اشاره به خداحافظی جواد نکونام از تیم ‌ملی ایران او را بازیکن اسطوره‌ای و بزرگ معرفی کرد.

جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ‌ملی ایران در جام جهانی برزیل روز گذشته (جمعه) خداحافظی خودش را از فوتبال اعلام کرد. سایت AFC در گزارشی به دوران پر افتخار حضور این بازیکن در تیم‌های مختلف در تیم ‌ملی اشاره کرد و نوشت: هافبک ۳۵ ساله ایرانی که برای العربی قطر(Al-Arabi) فصل گذشته بازی کرد، روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای خداحافظی خودش را از فوتبال اعلام کرد.

در بیانیه نکونام آمده بود: به عنوان یک بازیکن فوتبال بازنشستگی یکی از سخت‌ترین تصمیماتی است که شما باید بگیرید و من هم این تصمیم را آسان نگرفتم. وقتی که بچه بودم نمی‌دانستم خداحافظی از فوتبال یعنی خداحافظی با آرزوها و رویاهایتان.

جواد نکونام بیشترین بازی را برای فوتبال ایران با ۱۵۱ بازی در تیم ‌ملی انجام داد. او اولین بار در سال ۱۹۹۸ با تیم پاس حضورش را در فوتبال ایران اعلام کرد و در نهایت با انتقال به اوساسونا(Osasuna) چندین سال در لیگ فوتبال اسپانیا بازی کرد. بعد از دوره‌ای کوتاه در استقلال و الکویت(Kuwait SC) به اوساسونا بازگشت و در نهایت هم در تیم‌های همچون سایپا و العربی بازی کرد.

در طول دوران درخشان نکونام، او توانست در دو جام جهانی و چهار جام ملت‌های آسیا تیم ‌ملی فوتبال ایران را همراهی کند تا اسطوره فوتبال ایران با این کارنامه پر افتخار از فوتبال خداحافظی کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir