90 درصد ورزشکاران روسیه از المپیک 2016 محروم می‌شوند
سایت تلگراف اسپورت در گزارشی پیش بینی کرد احتمال دارد 90 درصد ورزشکاران تیم روسیه از المپیک ریو محروم شوند.

قوانین جدیدی که کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) وضع کرده است بسیار سخت هستند. به ‌این‌ ترتیب احتمال دارد از 400 نماینده احتمالی روسیه در المپیک، تنها 40 نفر به المپیک برسند.

بعد از افشاگری‌ها درباره دوپینگ سیستماتیک در کشور روسیه، کمیته‌ بین‌المللی المپیک قوانینی برای دادن مجوز به ورزشکاران روسی برای شرکت در المپیک وضع کرده است. بسیاری از سازمان‌ها از جمله آژانس ضد دوپینگ جهانی از IOC درخواست کرده بودند که روسیه کاملا از المپیک محروم شود.

با وجود این، IOC مسئولیت بررسی شرایط ورزشکاران روسی برای شرکت در المپیک را به فدراسیون‌های جهانی سپرد. سایت تلگراف اسپرت اعلام کرد طبق گزارشات رسیده اکثریت ورزشکاران روسیه از المپیک محروم می‌شوند و از 400 نماینده روسیه، تنها 40 ورزشکار به المپیک می رسند. پیش از این فدراسیون جهانی دوومیدانی به صورت کامل دوومیدانی‌کاران روسی را از المپیک محروم کرده است.

تاکنون از 23 فدراسیون تنها چند فدراسیون اعلام کردند ورزشکاران روسی واجد شرایط شرکت در المپیک هستند. فدراسیون‌های تنیس، سه‌گانه، تیروکمان و اسب سواری جزو فدراسیون هایی هستند که اعلام کردند ورزشکار محروم روسی نخواهند داشت. فدراسیون‌های شنا و روئینگ نیز به صورت کلی 10 ورزشکار روس را محروم کردند.

تعدادی از قهرمانان روسیه که پیش از این تجربه دوپینگ داشتند نیز نمی‌توانند در المپیک شرکت کنند. در میان این افراد 'یولیا افیمووا' قهرمان شنای روسیه و 'ایلنور زاکارین' قهرمان دوچرخه‌سواری این کشور حضور دارند. این در حالی است که احتمال دارد وزنه‌برداری روسیه کاملا از  المپیک محروم شود زیرا نمونه های دوپینگ مثبت این کشور در المپیک پکن و لندن درآمده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir