تمام ورزشکاران المپیکی زیمبابوه بازداشت شدند!
رئیس جمهور زیمبابوه با بازداشت تمامی ورزشکاران المپیکی این کشور خواستار بازگرداندن پول صرف شده برای آن‌ها جهت آزادی آن‌ها شد.

کاروان کشور زیمبابوه با 31 ورزشکار در رقابت‌های المپیک 2016 ریو شرکت کرد که در نهایت به هیچ مدالی هم دست پیدا نکرد. این اتفاق باعث عصبانیت موگابه(Robert Mugabe) رئیس جمهور کشور زیمبابوه شد و به همین خاطر دستور داد تمام ورزشکاران این کشور که در المپیک ریو حاضر بودند دستگیر شوند. دلیل دستگیری این ورزشکاران عدم کسب مدال در المپیک ریو بوده است.

روبرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه معتقد است هزینه زیادی صرف این ورزشکاران شده است و آن‌ها با بی‌دقتی و بی‌مسئولیتی نتوانستند مدال کسب کنند و به همین خاطر تمامی ورزشکاران المپیکی کشور زیمبابوه اکنون دستگیر شده‌اند.

موگابه با انتشار بیانیه‌ای گفت: ما پول کشور را هدر دادیم و ورزشکارانی مثل موش را به المپیک فرستادیم. اگر آماده نیستید برای چه به المپیک می‌روید. آن‌ها حتی مس یا قلع هم کسب نکردند چه برسد به مدال‌های دیگر. پس ما برای چه پول کشور را صرف این ورزشکاران کنیم و هدر دهیم. اگر می‌خواستیم چند نفر را غربال می‌کردیم و به برزیل می‌فرستادیم تا سرود کشورمان را بخوانند و در مراسم افتتاحیه رژه بروند. افرادی به مراتب زیباتر از این ورزشکاران در کشورمان و دانشگاه‌ها داریم که آن‌ها را به المپیک نفرستادیم تا این افراد را بفرستیم. با این پول می‌توانستیم مدرسه بسازیم.

رئیس جمهور زیمبابوه می‌گوید تا زمانی که این ورزشکاران پولی که صرف‌شان در المپیک ریو شده است بازنگردانند، در حبس خواهند بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir