دختر حجازی: حرفه‌ای وارد دنیای فوتبال می‌شویم
تیمی با نام یاران حجازی این روزها در آلمان حضور دارد. آتوسا حجازی دختر مرحوم ناصر حجازی از چرایی و هدف تشکیل این تیم و چگونگی حضور آن در مسابقات برلین می‌گوید.

آتوسا حجازی عشق به پدر و زنده نگه داشتن نام او را انگیزه خود برای تشکیل یاران حجازی بیان کرد و افزود: به عشق مرحوم پدرم این تیم را تشکیل دادم و برای من مهم است‌ که این اسم را به خوبی حفظ کنم و در کنار آن فوتبال ایرانی و اسلامی زنان ایرانی را به دنیا نشان دهم.

حجازی و یارانش با حجاب اسلامی در مسابقات غیر رسمی برلین حضور پیدا کرد و درباره حضور خود و یارانش اظهار داشت: هدف ما این است با حجاب اسلامی، قدرت و اقتدار فوتبال زنان ایرانی را در همه جای دنیا نشان دهیم.

او از ایجاد تشکیل تیم خود و حضور در مسابقات آلمان بیان داشت: حدود دو سال است که دوستان قدیمی 16 ساله کنار یکدیگر، با نام یاران حجازی جمع شده‌ایم و یک تیم را تشکیل داده‌ایم. آخرین مسابقاتی که در تهران انجام داده‌ایم مسابقات جام رمضان بود که مقام نیز کسب کرده‌ایم. در آلمان با نام کشف فوتبال، یک فستیوال برگزار شد که 104 فوتبالیست زن از آفریقا، خاورمیانه و اروپا حضور داشتند.

فستیوالی با نام پرواز و دوستی بود که مسابقات غیر رسمی است و از باشگاهی دعوت نکرده بودند و در همین فستیوال مسابقات دوستانه به اسم برلین برگزار شد که تیم‌های مقابل تنها از برلین نبودند. مانند تیم ما که دوستان و یاران قدیمی که سن و سال دار بودند هم حضور داشتند.

در حاشیه این رقابت‌های دوستانه صدراعظم آلمان با فوتبالیست‌ها دیدار کرد و حجازی در این‌باره گفت: با توجه به حضور 104 شرکت کننده در این مسابقات برنامه‌ریزه شده بود تا ملاقاتی با مرکل(Angela Merkel) داشته باشیم. مرکل ضمن استقبال و خوش آمدگویی، از حضور ایرانی‌ها پرسید که ما نیز دست خود را بالا بردیم و او از دیدن ایرانی ها بسیار ابراز خوشحالی و خرسندی کرد.

حجازی درباره نحوه تامین مخارج تیم در برلین گفت: هزینه رفت و آمد و هتل را خود میزبان تقبل کرده است و هزینه لباس و وسایل جانبی را سعید رمضانی (همسر خانم حجازی) پرداخت کرده است.

حجازی از برنامه های آینده تیمش گفت: تا به امروز به صورت آماتور و تفریحی فعالیت می‌کردیم ولی قصد داریم از امروز به بعد به صورت حرفه‌ای وارد میادین شویم و حتی در کشور خودمان در حد لیگ برتر فعالیت کنیم و به دنبال یک اسپانسر بسیار قوی هستیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir