جشن روز کشتی برگزار شد + تصاویر
در مراسم زادروز جهان‌پهلوان تختی، پیشکسوتان و اهالی کشتی با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار ثبت روز ملی کشتی شدند.

مراسم زادروز جهان پهلوان تختی برگزار شد:

مراسم زادروز جهان‌پهلوان تختی با حضور وزیر ورزش و جوانان، مدال‌آوران کشتی در المپیک ریو و پیشکسوتان کشتی در هتل آزادی تهران برگزار شد. در ابتدای این مراسم از مربیان سازنده کشتی، همت مسلمی، حسین نقیبی، رسول دهقان‌نژاد، مهرزاد اسفندیاری فرد و حسن حسین زاده تقدیر به عمل آمد.

سپس دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد روی سن آمدند و به ترتیب از سعید عبدولی، حسن رحیمی، قاسم رضایی، کمیل قاسمی و حسن یزدانی مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی ایران در المپیک 2016 ریو با اهدای جوایزشان تقدیر کردند.

مراسم زادروز جهان پهلوان تختیمراسم زادروز جهان پهلوان تختی
عکس مراسم زادروز جهان پهلوان تختیعکس مراسم زادروز جهان پهلوان تختی

بانک پاسارگاد تنها حامی کشتی ایران به ترتیب به دارندگان مدال های طلا، نقره و برنز کشتی ایران در المپیک ریو 70،140 و 35 سکه بهار آزادی اهدا کرد. بخش دیگری از این برنامه نیز به تجلیل از کیانوش رستمی، طلایی وزنه‌برداری ایران در المپیک ریو اختصاص داشت. همچنین از سهراب مرادی دیگر طلایی رشته وزنه‌برداری در این مراسم نیز تجلیل شد که وی غایب این مراسم بود.

تجلیل از کیانوش رستمیتجلیل از کیانوش رستمی
حسن رحیمیحسن رحیمی

قاسم رضایی دارنده مدال برنز المپیک ریو پس از دریافت جایزه خود طی صحبت‌های کوتاهی اظهار کرد: جای محمد بنا، حمید سوریان، امید نوروزی و بشیر باباجان‌زاده در این مراسم خالیست. ما هیچ‌گاه نباید افتخارآفرینی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن را فراموش کنیم. به همین دلیل نباید این بزرگان ورزش، به فراموشی سپرده شوند.

قاسم رضاییقاسم رضایی
جشن روز کشتیجشن روز کشتی

در ادامه این مراسم نیز از رضا یزدانی آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران که با ناداوری از رسیدن به مدال المپیک 2016 بازماند، توسط وزیر ورزش و جوانان تجلیل شد و وزیر ورزش دست رضا یزدانی را بالا برد که این حرکت او با تشویق حضار همراه شد.

رضا یزدانیرضا یزدانی

در ادامه کیک تولد 86 سالگی جهان‌پهلوان تختی توسط مدال‌آوران المپیکی کشتی ایران بریده شد. در پایان این مراسم نیز متن نامه درخواست اهالی کشتی خطاب به رئیس جمهور برای ثبت روز ملی کشتی قرائت شد و این نامه که به امضای تعداد زیادی از اهالی کشتی رسیده بود تقدیم وزیر ورزش و جوانان شد تا وی این درخواست را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت جدی پیگیری کند.

عکس جشن روز کشتیعکس جشن روز کشتی

در این نامه پیشکسوتان و ورزشکاران رشته کشتی خواستار ثبت روز 5 شهریور که زادروز جهان‌پهلوان تختی است به عنوان روز ملی کشتی شدند و خواستار این شدند که این موضوع در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصویب قرار گیرد تا در تقویم ملی ایران به عنوان روز ملی کشتی ثبت شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir