پرچم ایران و کمیته بین المللی پارالمپیک نیمه افراشته شد
در پی درگذشت بهمن گلبارنژاد، پرچم ایران در دهکده‌ بازی ها به حالت نیمه افراشته درآمد.

پرچم ایران نیمه افراشته شد:

کمیته بین‌المللی پارالمپیک در بیانیه‌ای، با تسلیت درگذشت بهمن گلبارنژاد اعلام کرد: در پی درگذشت بهمن گلبارنژاد، پرچم ایران در دهکده‌ بازی ها به حالت نیمه افراشته درآمد.

پرچم پارالمپیک نیز در دهکده‌ بازی ها و نیز در محل برگزاری مسابقه فینال والیبال بین ایران و بوسنی هرزگوین، امروز (یکشنبه 18 سپتامبر) به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد. در مراسم پایانی بازی‌های پارالمپیک ریو (یکشنبه 18 سپتامبر) نیز به یاد بهمن یک دقیقه سکوت اعلام خواهد شد.

متن کامل بیانیه کمیته بین‌المللی پارالمپیک به شرح زیر است:

با کمال تاسف و اندوه، کمیته بین‌المللی پارالمپیک فوت دوچرخه‌سوار ایرانی پارالمپیک را تایید می‌کند که در پی حادثه‌ای در صبح روز شنبه 17 سپتامبر، در مسابقه جاده‌ای در رقابت‌های پارالمپیک 2016 ریو اتفاق افتاد.

بهمن گلبارنژاد 48 ساله، حوالی ساعت 10:40 دقیقه صبح، در بخش اول مسیر گرومری که بخش کوهستانی مسیر مسابقه است، دچار سانحه شد. این ورزشکار در محل مسابقه مورد مراقبت پزشکی قرار گرفت و در جریان انتقال به بیمارستان ورزشکاران، دچار حمله قلبی شد. آمبولانس در همان لحظه به سمت بیمارستان یونایتد ریو در بارا تغییر مسیر داد اما او لحظاتی پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

خانواده‌ این ورزشکار که در ایران به سر می‌برند، عصر امروز خبر را دریافت کردند و تیم ایران نیز بعدازظهر امروز در دهکده ورزشکاران گرد هم آمدند و خبر به آنها داده شد.

'فیلیپ کریون' رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در این باره گفت: این خبر واقعا ناراحت کننده است. جنبش پارالمپیک با خانواده‌ بهمن، هم‌تیمی‌ها و نیز با کمیته ملی پارالمپیک ایران ابراز همدردی می‌کند. خانواده‌ پارالمپیک همگی اندوهگین هستند برای این تراژدی هولناکی که روی بازی‌های پارالمپیک در ریو سایه انداخته است.

'کارلوس نازمن' مسئول بازی‌های ریو 2016 نیز گفت: این خبر بدی برای ورزش و برای جنبش پارالمپیک است. قلب و دعای ما همراه خانواده‌ی بهمن، هم‌تیمی‌ها و همه‌ی مردم ایران است.

'برایان کوکسن' رئیس انجمن بین‌المللی دوچرخه سواری نیز گفت: از فوت دوچرخه سوار ایرانی، بهمن گلبارنژاد بسیار ناراحتم. به یاد خانواده‌ او و دوستانش هستیم و به کمیته ملی پارالمپیک ایران تسلیت می‌گوییم.

در پی درگذشت بهمن گلبارنژاد، پرچم ایران در دهکده‌ بازی ها به حالت نیمه افراشته درآمد. پرچم پارالمپیک نیز در دهکده‌ بازی ها و نیز در محل برگزاری مسابقه فینال والیبال بین ایران و بوسنی هرزگوین در روز 18 سپتامبر به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد.

در مراسم پایانی بازی‌های پارالمپیک ریو (یکشنبه 18 سپتامبر) به یاد بهمن گلبارنژاد یک دقیقه سکوت اعلام خواهد شد. همچنین سانحه پیش آمده مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

این دومین بازی گلبارنژاد در پارالمپیک ریو بود. او بار اول در مسابقه C4 شرکت کرد و چهاردهم شد. او همچنین در بازی‌های پارالمپیک لندن 2012 شرکت کرده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:irisfd.ir