دوچرخه‌سوار ملی‌پوش ایران شهید محسوب می‌شود
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بهمن گلبارنژاد دوچرخه‌سوار ملی‌پوش جمهوری اسلامی ایران که در پارالمپیک 2016 ریو و بر اثر یک حادثه درگذشت، شهید محسوب می‌شود.

مظفر مختاری با ابراز تاسف از وقوع حادثه منجر به فوت گلبارنژاد، این حادثه تلخ را به خانواده گلبارنژاد و اهالی ورزش و مردم ایران تسلیت گفت و افزود: گلبارنژاد از جانبازان والامقام دوران دفاع مقدس بود که با روحیه والای خود، الگویی از یک انسان ارزشمند محسوب می‌شد.

مختاری تصریح کرد: براساس قوانین، جانبازان بالای 70 درصد دوران دفاع مقدس، به هر دلیل که فوت کنند، شهید محسوب می‌شوند چون آنان در واقع شهیدان زنده جامعه ما هستند.

رئیس اسبق بنیاد شهید استان فارس گفت: شهید گلبارنژاد جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس بود که یک روز قبل از پایان جنگ تحمیلی بر اثر انفجار مین، یکی از پاهای خود را از دست داد.

مختاری با بیان اینکه گلبارنژاد صدمات دیگری را نیز بر اثر آن انفجار متحمل شده بود، گفت: او علی‌رغم آنکه دردهای شدیدی را به واسطه جانبازی داشت اما از مصرف داروهای مسکن قوی که پزشک برایش تجویز کرده بود، امتناع کرد و تلاش داشت با انجام ورزش این دردها را از بین ببرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهید گلبارنژاد ورزشکاری با اخلاق بود که مدال‌ها و مقام‌های ارزشمندی را برای مردم ایران و شهروندان شیراز با تلاش خود کسب و افتخار آفرینی کرد و حادثه منجر به شهادت او، موجب تاثر همه شد.

مختاری یادآور شد: پدر شهید گلبارنژاد هم از جانبازان دوران دفاع مقدس بود که چند سال قبل به لقاع‌معبود پیوست. آن شهید در سال‌های گذشته متاسفانه همسر خود را هم از دست داد و با دشواری‌های زیادی فرزندانش را بزرگ کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir