پیام تبریک شیخ سلمان به فوتسال ایران
رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در پیامی موفقیت ایران در جام جهانی فوتسال 2016 را تبریک گفت و در عین حال ابراز امیدواری کرد، موفقیت‌های بیشتری در آینده نصیب فوتسال آسیا شود.

تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران در دیدار رده بندی جام جهانی 2016 کلمبیا موفق شد در ضربات پنالتی‌ پرتغال را شکست دهد و مقام سوم را از آن خود کند. بعد از این موفقیت تاریخی، شیخ سلمان(Salman Bin Ibrahim Al-Khalifa) پیام تبریک خود را به تیم‌ ‌ملی فوتسال جمهوری اسلامی ایران و بازیکنان این تیم اعلام کرد.

در این پیام آمده است: از طرف خانواده‌ فوتبال آسیا می‌خواهم به ایران بابت کسب این موفقیت تبریک بگویم. نمایش با ثبات، منظم و فوق‌العاده‌ ایران در این رقابت‌ها نمایان بود. همان طور که در برنامه‌های قبلی‌مان این موضوع را تاکید کردیم ایران ثابت کرده است که تیم‌های آسیایی نه تنها می‌توانند با تیم‌های بزرگ اروپایی و جهان دیدار کنند،‌ بلکه این توانایی را دارند که در عرصه جهانی نیز به نتایج بسیار خوبی دست یابند.

در ادامه این پیام آمده است: امیدوارم که ایران با این موفقیت خود باعث شود تا تیم‌های آسیایی در جهان فوتبال به افق‌های بلندی فکر کنند. ایران اکنون یک قدرت در فوتسال جهان است و موفقیت آنها در جام جهانی فوتسال کلمبیا گواهی بر این ادعا است. آنها سال‌ها تلاش کرده‌اند و با مسئولیت پذیری و عملکرد خوب فدراسیون فوتبال ایران به این مهم دست یافتند.

ایران در این دوره از رقابت‌ها توانست با حذف تیم‌ ‌های ملی فوتسال برزیل و پاراگوئه خود را به عنوان مدعی و شگفتی ساز در این دوره از رقابت‌ها نشان دهد، اما با شکست برابر روسیه به دیدار رده بندی رفت و در این مرحله نیز توانست پرتغال نماینده فوتسال اروپا را شکست دهد و به عنوان سومی دست یابد. در دیدار نهایی نیز آرژانتین با برتری برابر روسیه توانست عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir