نامگذاری مدارس برزیل به اسم مدال‌آوران پارالمپیک 2016
مسئولان دولتی کشور برزیل به دنبال موفقیت ورزشکاران معلول این کشور در بازی‌های پارالمپیک 2016 اسم سه مدرسه شهر ریو را به اسم مدال‌آوران خود نامگذاری کردند.

'فیلیپه گومز'، 'دانیل تاواراس مارتینس' و 'ریکاردو کاستا اولیویه‌را' طی مراسمی به همراه جمعی از مدال‌آوران المپیکی مورد تقدیر قرار گرفتند. گومز در رشته دوومیدانی و در ماده 4 در 100 متر T11 -13 به مدال طلا رسید و در مواد 100، 200 و 400 متر T11 به سه مدال نقره دست پیدا کرد. تاوارس مارتینس در 400 متر T20 موفق شد با 47/22 ثانیه رکورد جهان را بهبود ببخشد و کاستا اولیویه‌را هم در پرش طول T11 به مدال طلا رسید.

گومز که یکی از مدارس «وست ساید» ریودوژانیرو به اسم وی نامگذاری شده، در این خصوص گفت: این واقعا یکی از بزرگ ترین افتخارات زندگی من به حساب می آید. اکنون می‌دانم نام من برای سال‌های بسیار زیادی به خاطر آنچه در پارالمپیک انجام داده ام، اینجا می‌ماند.

تاوارس مارتینس که اسم وی بر مدرسه‌ای در ریکاردو دو آلبوکرکه نهاده شده، گفت: واقعا خوشحالم و این افتخار مرا غافلگیر کرده است. تحصیل مهم ترین کاری است که شما می توانید برای خودتان انجام دهید. من قادرم به دانش آموزان بگویم صرف نظر از آنچه که مانع به نظر می آید، شما هرگز نباید از رویاهایتان دست بکشید. من رویای خودم را محقق کردم.

یک مدرسه در منطقه گواراتیبا هم به اسم کاستا اولیویه‌را نامگذاری شده است. برزیل در بازی های پارالمپیک 2016 ریو موفق به کسب 72 مدال شامل 14 مدال طلا، 29 نقره و 29 برنز شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir