انتقاد رئیس جمهور فرانسه از حقوق نجومی فوتبالیست‌ها
فرانسوا اولاند با انتشار کتابی به حقوق نجومی که فوتبالیست‌ها دریافت می‌کنند انتقاد کرد اما به خاطر این حرف‌ها، خودش نیز مورد انتقاد شبکه‌های اجتماعی در فرانسه قرار گرفت.

رئیس جمهور فرانسه قرار است کتابی با عنوان «یک رئیس جمهور نباید این را بگوید» را منتشر کند. او در این کتاب به حقوق نجومی فوتبالیست‌ها اعتراض کرد و آن را مورد انتقاد قرار داد. همین امر نیز بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی و اجتماعی فرانسه داشت.

اولاند در این کتاب آورده است که چطور ذهن‌های خلاق و افراد تحصیلکرده در جامعه بدون توجه و درآمد هستند و عده‌ای فوتبالیست حقوق‌های نجومی را به جیب می زنند. این گفته رئیس جمهور فرانسه موافق و مخالف‌های زیادی پیدا کرده است. عده‌ای معتقدند او به درستی این انتقادات را بیان کرده است و عده ای نیز نوشتند او در حوزه‌ای که تسلط و سواد کافی نداشته صحبت کرده است.

امانوئل پتی(Emmanuel Petit) فوتبالیست پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه و آرسنال(Arsenal)، یکی از  افرادی است که به صراحت علیه گفته‌های رئیس جمهور این کشور واکنش نشان داد و گفت‌: تا حدی این انتقادات را قبول دارم. درست است که یک عده فوتبالیست، الگوهای بدی برای جامعه شدند ولی این در حیطه رئیس جمهور نبود که بخواهد اظهار نظری به این شکل داشته باشد.

فوتبالیست‌ها از شرایط خاص و منحصر به فردی برخوردارند که باید آن را نیز در نظر گرفت. چیزی هم که هست این است که ما فوتبالیست‌ها درآمدزایی می‌کنیم و در کنار پولی که می‌گیریم برای باشگاه و تیم‌مان، درآمدزایی هم داریم؛ نه مثل سیاستمدارانی که با پول مردم زندگی می‌کنند.  صحبت‌های رئیس جمهور من را ناامید کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir