فرگوسن برنده جایزه والتر بنسمان 2016 شد
در مراسمی در کشور آلمان سر الکس فرگوسن برنده جایزه والتر بنسمان 2016 آلمان شد.

سر الکس فرگوسن(Alex Ferguson) که تاثیر بسیار بالایی بر فوتبال باشگاه منچستریونایتد(Manchester United) داشت و بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۳ توانست جام‌های زیادی را با شیاطین سرخ به دست بیاورد، مدتی است که تنها فوتبال را از روی سکوهای تماشاگران به نظاره می‌نشیند.

در مراسمی در کشور آلمان تحت عنوان «والتر بنسمان» که هر ساله به افراد تاثیرگذار فوتبالی اهدا می‌شود، از الکس فرگوسن تجلیل به عمل آمد و جایزه سال ۲۰۱۶ این مراسم به این مربی اهدا شد.

فرگوسن متولد سال ۱۹۴۱ در کشور اسکاتلند است. او  فوتبال را به طور جدی در گلاسکو(Rangers) شروع کرد ولی در زمینه مربیگری بیش از دوران فوتبال به توفیق رسید.

کسب سه قهرمانی با آبردین(Aberdeen F.C.) در فوتبال اسکاتلند باعث شد که نامش را به عنوان یکی از مربیان تاثیرگذار بر سر زبان‌ها بیاندازد. سپس به منچستریونایتد رفت و تاریخ این باشگاه را به نام خود نوشت و یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال جهان شد.

در این مراسم همچنین مبلغ ۱۰ هزار یورو نیز به سر الکس فرگوسن اهدا شد. او بعد از انتخاب به عنوان برنده والتر بنسمان گفت‌: زندگی خیلی راحت و خوبی دارم و نمی‌توانم هیچ شکایتی داشته باشم.

از کسانی که من را به عنوان برنده این جایزه ارزشمند انتخاب کردند تشکر می‌کنم. به خوبی می دانم که والتر بنسمان چه شخصیت مهم فوتبالی در آلمان بوده است و چه اقدامات مهمی انجام داده است. این ارزش برنده شدن من را دو چندان می‌کند.

برندگان سابق جایزه والتر بنسمان

۲۰۰۶ – فرانس بکن باوئر(Franz Beckenbauer)

۲۰۰۷ – آلفردو دی استفانو(Alfredo Di Stéfano)

۲۰۰۸ – برند پراتمان

۲۰۰۹ – سزار لوییس منوتی(César Luis Menotti)

۲۰۱۰ – اوتو ری‌هاگل(Otto Rehhagel)

۲۰۱۱ – سر بابی چارلتون(Bobby Charlton)

۲۰۱۲ – اووه زیلر(Uwe Seeler)

۲۰۱۳ – گونتر نتزر

۲۰۱۴ – اوتمار هیتسفلد(Ottmar Hitzfeld)

۲۰۱۵ – مارچلو لیپی(Marcello Lippi)

۲۰۱۶ – سر الکس فرگوسن


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir