روزی که علی دایی و علی کریمی به هم نزدیک شدند
جادوگر گفته بود: «بی تردید در ایران جز پرسپولیس پیراهن دیگری بر تن نخواهم کرد و چنانچه به تیمی در خارج از کشور بروم، حتما با دایی مشورت می کنم.»

بازخوانی یک خاطره جالب

 عبدالصمد ابراهیمی در صفحه اجتماعی خود به بازخوانی خاطره ای پرداخته که قرار بود علی دایی، برای پرسپولیس علی کریمی را جذب کند. وی نوشت: «زمستان سال هشتاد و نه پس از اختلاف علی کریمی با مصطفی آجورلو در استیل آذین، علی دایی که سرمربی پرسپولیس بود تصمیم گرفت کریمی را به تیمش بیاورد. زمان نقل و انتقالات نیم فصل به اتمام رسیده بود و کریمی فقط می توانست در آسیا به پرسپولیس کمک کند. چه روزهای خوبی بود. مصاحبه های آن روزها را که مرور کنید شاید حرف ها باورتان نشود.

 

دایی با موافقت با حضور کریمی در پرسپولیس گفت: «مطمئنا این بازیکن بزرگ می تواند به ما کمک کند. همیشه گفته ام که کریمی در زمین یکی از بهترین فوتبالیست های ماست و شما هیچ وقت از من صحبتی را علیه کریمی نشنیده اید. علی کریمی اگر بخواهد می تواند هر کاری بکند و خود من خیلی دوست دارم که علی کریمی آماده را داشته باشم. مطمئنا او به ما کمک خواهد کرد. از طریق دوستان مشترک مان با هم صحبت کرده ایم و ان شاءالله در یکی دو روز آینده با علی جلسه می گذارم و مطمئنم که این بازیکن بزرگ می تواند به ما کمک کند. امیدوارم علی با بازگشت به تیم خودش، بتواند ناراحتی را که در چند ماه گذشته در استیل آذین تجربه کرده است، جبران کند و با آمادگی کامل ناراحتی خود را از یاد ببرد.»

 

کریمی هم در پاسخ به حرف های دایی گفته بود: «حرف های دایی بوی رفاقت می دهد. حیف شد، سال های زیادی به کدورت و دلخوری گذشت. باید رو در رو با دایی صحبت کنم؛ چون باور دارم، او حقیقتا مصلحت من را بیش از هر چیز مدنظر دارد. بی تردید در ایران جز پرسپولیس پیراهن دیگری بر تن نخواهم کرد و چنانچه به تیمی در خارج از کشور بروم، حتما با دایی مشورت می کنم. چنانچه به او دست همکاری و دوستی بدهم، تا آخرش پایدار خواهم ماند و در نقش یک بازیکن بیش از همیشه به مربی ای مثل دایی احترام گذاشته و مطیع انضباط تیمی خواهم بود.»

 

به یک باره کریمی با پیشنهاد شالکه مواجه شد و او که نمی توانست در لیگ سرخپوشان را همراهی کند طی تماس تلفنی بابت موافقت دایی، از او تشکر کرد و به آلمان رفت.

 پ ن: حیف! کاش آن روزهای خوب تمام نمی شدند. دنیا ارزش ندارد.»

 

منبع: جام نیوز