جراحی رضا یزدانی توسط پزشک رونالدو
کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران و دارنده دو مدال طلای جهان به زودی برای انجام عمل جراحی بر روی آشیل پایش به خارج از کشور خواهد رفت.

 پزشک رونالدو رضا یزدانی را جراحی کرد

رضا یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت خود برای انجام عمل جراحی بر روی آشیل پایش و اینکه سرانجام قرار است در کدام کشور جراحی کند، اظهار کرد: با پیگیری‌ فدراسیون کشتی و همکاری مسئولان این فدراسیون، قرار است به زودی به خارج از کشور بروم و پس از معاینه دقیق نسبت به انجام عمل جراحی اقدام کنم.دارنده دو مدال طلای جهان افزود: قرار است به کشورهای آلمان و هلند بروم و شاید هم در کشور دیگر جراحی کنم چرا که هنوز این مسئله به صورت قطعی مشخص نشده و پزشکان خوبی در این کشورها حضور دارند که پس از معاینه حضوری نسبت به انتخاب بهترین پزشک خارجی اقدام خواهم کرد.

وی با بیان اینکه پزشکان حاضر در کشور هلند از مجرب‌ترین پزشکان آشیل پا هستند، گفت: همگی این پزشکان فوق تخصص جراحی مچ و آشیل پا را دارند و سوابق همگی آن‌ها توسط کمیته پزشکی فدراسیون پزشکی بررسی شده است. پزشکی که در کشور هلند حضور دارد و برای من دعوت‌نامه فرستاده در سوابقش جراحی چهره‌های شاخص ورزش دنیا نظیر کریستیانو رونالدو و رافائل نادال را دارد که این موضوع نشان از تبحر این پزشک دارد.

یزدانی درباره حساسیت خود درباره این عمل جراحی و اینکه چرا داخل کشور زیر نظر پزشکان ایرانی جراحی نکرده است گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی به خاطر یک سری از مسائل فقط به دنبال این بود که رفع تکلیف کند. شرایط آسیب دیدگی من معمولی نیست چرا که 6 ماه با آشیل پاره تمرین کردم و در المپیک حاضر شدم که این باعث شد یک فاصله 7 سانتی‌متری در آشیل پایم به وجود بیاید. به همین دلیل عمل بسیار حساسی است و باید فوق تخصص آشیل پا این عمل را انجام دهد و نیاز به تجهیزات پزشکی روز دنیا دارد که در ایران از داشتن آن محروم هستیم. فدراسیون پزشکی می‌خواست با کمترین هزینه این کار را انجام دهد که من با توجه به حساسیت آن و اینکه قصد دارم پس از انجام عمل جراحی کشتی بگیرم، با آن مخالفت کردم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پس از انجام عمل جراحی کشتی خواهد گرفت یا خیر گفت: تمام هدفم این است که باز هم کشتی بگیرم چرا که می‌خواهم پرونده ورزشی‌ام با یک مدال خوشرنگ جهانی بسته شود. امیدوارم عمل خوبی انجام دهم چرا که همه چیز بستگی به این موضوع دارد.

 

منبع: ایسنا