بیان جزئیات دقیق از درگیری خونین جدیدی و دبیر از سوی فردی که نامش فاش نشد
با اینکه چند روزی از درگیری علیرضا دبیر و عباس جدیدی در شورای شهر می گذرد اما همچنان این خبر حاشیه هایی داشته است.

علت درگیری خونین عباس جدیدی و دبیر در شورای شهر

در روزهای شمارش آرای مردم در انتخابات شورای شهر، خبری كه در صدر اخبار قرار گرفت، رأی نیاوردن چهره‌های ورزشی شورای شهر تهران نبود و كتك‌كاری عباس جدیدی و علیرضا دبیر در صحن علنی شورای شهر پایتخت بود. البته این اولین بار نیست كه میان دبیر و جدیدی اختلاف پیش می‌آید. پیش از این هم چند نوبت دو طرف رودرروی هم قرار گرفته بودند اما این بار كارشان به زد و خورد كشید!

این بار وقتی عباس جدیدی در نشست شورای شهر مدعی شد مردم لیستی رأی دادند و همین مدل رأی دادن، آنها را از راهیابی دوباره به شورا محروم كرده، دبیر غیرمستقیم جواب داد مردم به ورزشی‌ها رأی ندادند چون بعضی‌ها با كارهای خود سوژه خنده مردم شدند و باعث شدند مردم همه ورزشی‌ها را غیركارآمد بدانند و جدیدی هم ادعا كرد پرونده اقتصادی بعضی‌ها، چهره ورزشی‌ها را خراب كرد.

این جرقه دعوای دیروز جدیدی و دبیر بود اما عامل دعوا نبود. به روایت یكی از اعضای شورای شهر، بحث بر سر چگونگی رأی دادن مردم با گوشه و كنایه خاتمه یافت و دقایقی بعد عباس جدیدی سمت دبیر رفت كه ناگهان كارشان به زد و خورد كشید.

در حالی كه مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، می‌گوید: «احتمالاً با هم كری ورزشی داشتند و دعوای جدیدی و دبیر ربطی به شورای شهر نداشت!» حبیب كاشانی و هادی ساعی دیروز ترجیح دادند در این خصوص سكوت اختیار كنند. احمد دنیامالی و حسین رضازاده هم تماس‌ها را بی‌پاسخ گذاشتند اما یكی از اعضای شورا به شرط فاش نشدن نامش گفت: «ریشه این دعوا به چند هفته قبل برمی‌گردد. طرفین با هم تلفنی جر و بحث كرده بودند و در صحن علنی شورا، عباس جدیدی چپ چپ به دبیر نگاه می‌كرد و به او چشم‌غره می‌رفت و دبیر هم چند باری تكرار كرد با كارهای‌شان آبرو برای ورزش نگذاشتند كه یك‌دفعه جدیدی از جایش بلند شد و رفت بالای سر علیرضا دبیر و صدای‌شان را برای هم بالا بردند.

دبیر به جدیدی گفت: «مگر نگفته بودی من را می‌كشی، من هنوز زنده‌ام» و جدیدی هم حرف تندی به او زد و در یك لحظه وقتی جدیدی با مشت به سینه دبیر كوبید، دبیر هم از جایش بلند شد و مشتی به صورت جدیدی كوبید كه صورت عباس خونی شد. بلافاصله هم سایر نماینده‌ها به سمت آنها رفتند و جدای‌شان كردند كه این وسط چند تا پایه چسب و لیوان و قندان هم پرت شد و یك مشت هم به احمد مسجدجامعی خورد. هادی ساعی هم عصبانی شد و دبیر و جدیدی را با حرص از هم دور كرد.»

به گفته این نماینده شورای شهر، هادی ساعی فریاد می‌زد حتماً باید آبروریزی شود؟ البته رابطه ورزشی‌های شورا زیاد هم با جدیدی خوب نیست و قبلاً یكی از آنها یك متلك خیلی معروف به جدیدی انداخته بود.

یك بار در جریان جلسه اعضای شورای شهر، وقتی جدیدی از جایش بلند شد و برای به قدرت كشیدن اعضای ورزشی شورا گفت ما سه به علاوه یك هستیم و نفوذ زیادی داریم و چمران پرسید منظور از سه به علاوه یك چیست، همین كه جدیدی گفت ساعی و رضازاده و دبیر به علاوه من می‌شویم سه به علاوه یك قهرمان، یكی از قهرمانان لبخندی زد و جواب داد: البته من حرف عباس‌آقا را تكمیل می‌كنم، ما چهار منهای یك هستیم، چهار قهرمان ورزشی كه البته بهتر است عباس‌آقا را از ما جدا كنید!

آن شوخی در شورا تبدیل به ضرب‌المثل(!) شد و این بار هم شرایط در دعوا به جای آنكه سه به علاوه یك باشد، به سمت چهار منهای یك رفت! گفته می‌شود رضازاده و ساعی به سمت دبیر گرایش پیدا كردند.

هنوز جلسه شورا تمام نشده، خبر درگیری بیرون رفت و به رسانه‌ها كشید. خبری كه قطعاً ضربه آخر به ورزشی‌های شورای شهر است. غیر از دبیر كه احتمالاً عضو علی‌البدل شورای شهر خواهد شد، سایر ورزشی‌ها شكست سنگینی را پذیرفتند. شكستی كه دو عامل داشت؛ «اول لیستی رأی دادن مردم تهران و دوم مخالفت مردم با حضور چهره‌های ورزشی در شورای شهر!»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی