متن کامل حرف های جنجالی مایلی کهن در اعتراض به تاج و ساکت
محمد مایلی کهن پیشکسوت فوتبال ایران انتقادات تند و جدیدی علیه سرمربی تیم ملی، مدیریت باشگاه‌ها و به ویژه پرسپولیس و از همه مهم‌تر رییس و سرپرست دبیر کلی فدراسیون کرد.

مصاحبه جنجالی محمد مایلی کن

محمد مایلی کهن که همواره یکی از منتقدین کارلوس کی‌روش و سیاست‌های فدراسیون فوتبال بوده در جدیدترین مصاحبه خود پیرامون مسائل مختلفی صحبت کرده که اظهارات او را در زیر می‌خوانید:

* کاپشن یا آپشن...

ما کاپشن هم نداشتیم چه رسد به آپشن؛ البته باید بگویم وقتی قراردادی با بازیکنی امضاء می‌شود باشگاه موظف است که به آن را عمل کند و نباید شکی در آن کرد اما مدیران ما، مدیران هزینه هستند؛ از اول اعلام کنیم مدیر باشگاه چقدر می‌گیرد؛ مدیران، مدیران هزینه هستند وگرنه نرخ‌ها نباید تا این اندازه بالا و پایین شود؛ به دلیل ماندگاری خود در راس کار، نرخ‌ها را افزایش می‌دهند؛ باید مدیران به قراردادها پایبند باشند ولی بازیکن هم حق ندارد راجع به مسائل مالی صحبت کند؛ تا دیروز کسی از این آقایان را مردم نمی‌شناختند و با دوچرخه هم این طرف و آن طرف نمی‌رفتند ولی الان ماشاالله هر کدام یک ماشین زیر پا دارند و حق شان هم است ولی باید بخاطر مردم حجب و حیاها بیشتر شود.


* کی‌روش رفته گل بچینه

عدم نتیجه‌گیری تیم‌های پایه ملی؟ تا قبل از اینکه تیم امید به مسابقات قرقیزستان برود، آقایانی که خودشان را همه فن حریف فوتبال می‌دانند و دبیر کلی فدراسیون، مدیر تیم‌های ملی، سرپرست تیم ملی و ... را یدک می‌کشند، عنوان می‌کردند همه کاره تیم، آقای کی‌روش است؛ الان آقای کی روش کجاست؟ رفته گل بچیند؟


* کجای دنیا؟

زمان قاجار هم اینطور نبوده است؛ ایشان ماهی 2 میلیارد تومان پول می‌گیرد؛ آقای کی‌روشی‌پور الان کجاست؟؛ حرکتی که کی‌روش کرد در کجای دنیا دیدید؟ بعضی مواقع آقای کی‌روشی‌پور می‌گوید کجای دنیا، الان هم اینطور است؛ کجای دنیا دیدید یک مربی بیاید از قبل کارهای خود را هماهنگ کند و یک کاپ، مثل کاپ جام جهانی را بگیرد و با آن در استادیوم دور بزند؟ به دلیل اینکه یک میلیون و 200 هزار دلار در این داستان نهفته است؛ به شما که می‌رسد، می‌شود سال اقتصاد مقاومتی؛ 2 هزار می‌خواهند به حقوق شما اضافه کنند می‌شود سال اقتصاد مقاومتی ولی یک میلیون و 200 هزار دلار، به غیر از پاداش‌ها به ایشان می‌رسد، چیزی نیست.


* خدایان ما را به جام جهانی بُردند!

کدام سرمربی ما هفت سال هدایت تیم ملی را عهده‌دار بوده است؟؛ چهار سال اول که خدایان ما را به جام جهانی بردند؛ هفت سال است ایشان در تیم ملی حضور دارد؛ کدام بازیکن ما از طریق تیم ملی به تیم های خارجی و اروپا رفته است؟؛ همه از آن طرف به اینجا آمده‌اند؛ تیمی که به این شکل مقتدارانه به جام جهانی رفته چرا بازیکنی به تیم اروپایی نمی‌دهد و اگر به کشوری می‌رود، آن هم معمولی است.


* سر مردم کلاه می گذارند

مردم از عملکرد تیم ملی خوشحال هستند چراکه امثال آقایانِ کی‌روشی‌پور روی این قضیه تبلیغ کردند که سر مردم هم کلاه می‌رود، آن هم در کشوری که هزار مدرسه کپرنشین داریم و تلویزیون خودِ ما این مسئله را می‌گوید؛ حرف من این است وقتی تا این اندازه به این آقا پول می‌دهیم، یک صفحه به منِ مایلی کهن درس یاد بدهد؛ حتی یک صفحه به مربیان یاد داده است؟


* آقای استقلال!

طبعا وقتی آقای کی‌روش وقتی در مقطعی گفت تاج؛ البته که تاج عوض شده و الان باید بگوییم آقای استقلال؛ وقتی در مقطعی استقلال(مهدی تاج) رییس سازمان لیگ بود ایشان(کی‌روش) مگر نگفت این برنامه را یک راننده تاکسی نوشته است؟؛ حتی به راننده تاکسی هم اهانت کرد؛ وقتی آن راننده تاکسی می‌شود رییس، حالا هم رییس کی‌روش است، نه استقلال(مهدی تاج).


* حمایت از منصوریان

آقای منصوریان هم در این قضیه مظلوم واقع شده است؛ به شدت باید از آقای منصوریان حمایت شود؛ به قوانین بین‌المللی اعتقاد داریم و اینکه به سمت کشورهای صاحب سبک فوتبال حرکت کنیم، آن هم طبق قوانین بین‌المللی سه روز قبل از مسابقات بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار دهیم؛ همین آقای استقلال(مهدی تاج) زمانی در ذوب‌آهن بودند و بنده سرمربیگری تیم ملی را برعهده داشتم؛ حمید عزیززاده، مدافع ذوب بود و من در دفاع تیم ملی مشکل داشتم؛ به آقای حسین کفعمی زنگ زدم که معاون آقای استقلال(تاج) بود، به او گفتم به این بازیکن نیاز دارم اما گفتند آقای مایلی‌کهن، حالا تیم ملی امید هم بُرد ولی اگر ما در ذوب ببازیم، چه کسی جواب ما را می‌دهد؟


* حاضر هستم مسابقات لیگ را کنتورات بگیرم

این طبیعی است که در مراسم برترین‌های فوتبال ایران من را دعوت نمی‌کنند؛ آنجا جای مسؤولان محترم قوه قضاییه است؛ اگر دروغ می‌گویم بگویید دروغ است؛ شما بفرمایید صف اول چه کسی می‌نشیند؛ بگویید فدراسیون ما چه کاری انجام می‌دهد؛ من حاضر هستم مسابقات لیگ را کنتورات بگیرم؛ اگر به بهترین شکل و با کمترین هزینه آن را انجام ندادم...؛ آیا وظیفه فدراسیون این کار است؟؛ پس وظیفه سازمان لیگ چیست؟


* هر سازی برانکو می‌زند که نباید برقصیم

در صحبت‌های قبل گفتم که مدیران ما، مدیران هزینه هستند؛ به نظرم آقای برانکو از نظر شخصیتی جزو برترین‌هاست ولی من هم موافقم دلیل نمی‌شود هر سازی که ایشان می‌نزد ما باید با آن برقصیم؛ آقای برانکو وقتی وارد کشور شدند 600 میلیون تومان بدهی مالیاتی داشتند؛ شما بپرسید که من به مدیر عامل وقت پرسپولیس معترض شدم و گفتم آن دنیا یقه تو را می‌گیرم یا نه؛ آقای برانکو هم نباید معیار و متری بشود که چون تیم ما قهرمان شده قراردادش دو برابر بشود؛ این مسائل به مدیران هزینه برمی‌گردد؛ من مدیری می‌شناسم که در همین باشگاه بزرگ ما اصلا نمی‌دانم برای چه مدیر باشگاه شده است؛ به لحاظ ارتباط فامیلی که با یکی از صاحب منصبان دارند؛  تمام این مسائل را می‌دانم.


* یک زمان مایلی‌کهن سرمربی تیم ملی شد..

یک موقع مایلی‌کهن با این همه سابقه شد سرمربی تیم ملی، همه او را کوبیدند و به ما گفتند اطلاعاتی و بچه سپاه هستی؛ خب آنها زحمت می‌کشند ولی من بهمن ماه 56 لیسانس تربیت بدنی گرفتم، 14 سال در پرسپولیس حضور داشتم و کاپیتان آن بودم اما سرمربی تیم ملی می‌شوم عامل تعجب است ولی ساکت دبیر کل فدراسیون می‌شود، حق او است!؛ نمی‌دانم آقای ساکت به چه رویی رزومه خود را جلوی من رو می‌کند؛ منی که اسوه نه فوتبال، بلکه ورزش هستم؛ ایشان می‌گوید 10 سال فلان جا بودم؛ آقا(ساکت)! شما آنجا هم با رابطه بودی.



* باید به جاسمیان کمک شود، نه ساکت

آقایان آمده‌اند که فوتبال به آنها کمک کند وگرنه ساکت و امثال او کوچک‌تر از آن هستند که به فوتبال ایران کمک کنند؛ حمید جاسمیان که یکی از اسوه‌های فوتبال ما هستند را متاسفانه از فدراسیون اخراج کردند؛ آقای جاسمیان به قدری منش بالایی دارد که گفتنی نیست؛ من می‌دانم در زندگی او چقدر مشکلات است؛ اگر قرار است به کسی کمک شود، باید به امثال آقای جاسمیان کمک شود، نه آقای ساکت؛ آقای ساکت کجا بوده اصلا؟ هر جایی بوده با رانت بوده است؛ تحصیلات او ورزشی است؟، ورزشکار بوده است؟؛ ایشان راننده آقای اکبر ترکان، رییس هیأت فوتبال استان اصفهان بوده‌اند؛ این‌ها را من به شما می‌گویم؛ می‌گویند پول نداریم ولی تا می‌آیند تمام دکوراسیون و ... را تغییر می‌دهند تا کلی هزینه روی دوش فدراسیون بگذارند تا مشخص شود که آقای اسدی رفته و آقای ساکت آمده‌اند.


* انتقاد از بازی رضاییان در تیم ملی

سروش رفیعی هم بخاطر همین قضیه که می‌گویند آقای کی روش به آنها نگاه بیشتری دارد از ایران رفته است؛ مگر سروش، رامین رضاییان و ... چقدر گرفته‌اند؟؛ این بازیکنان به دلیل اینکه به آنها عنوان شده اگر از ایران بروند ممکن است یک بازگشتی به تیم ملی باشد، رفته‌اند؛ چطور رامین رضاییان بعد از هشت ماه بازی نکردن در ترکیب تیم ملی قرار می‌گیرد ولی یک نفر از شما حرفی نمی‌زنید؟


* افشین خان پیروانی کجاست؟

من برای شما خبرنگاران تاسف می‌خورم؛ مدیر رسانه‌ای تیم ملی چه کسی است؟؛ نداریم؟ ؛ یک پرتغالی است؛ مگر معمتدکیا یا خسرو والی‌زاده چه مشکلی داشتند؟؛ من از شماها دلخور هستم؛ شما باید از حق و حقوق ایرانی دفاع کنید؛ اصلا به کی‌روش چه ارتباطی دارد که مدیر رسانه‌ای را تعیین کند؟؛ مارکار آقاجانیان چه مشکلی داشت؟؛ افشین خان پیروانی چطور؟؛ چرا آقای پیروانی یک بار نمی‌آید راجع به تیم ملی صحبت کند؟


* اوضاع ورزشگاه‌های ایران

سال 1353 استادیوم آزادی ساخته شده است؛ ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها انگشت به دهان مانده بودند وقتی این ورزشگاه را دیدند؛ استادیوم آزادی برای 70 سال پیش است و تازه آن را مرمت کردیم؛ استادیوم انزلی و نیمکت ذخیره‌های آن را ببینید؛ دنیای مدرن آنجاست...؛ آن وقت ما را از اطلاعات می‌ترسانند؛ کی تا به حال اطلاعات آمده پیش شما بگوید بالای چشمت ابرو است؟؛ اخیرا که فدراسیون آمده و می‌ترساند؛ شماها نترسانید و ندزدید یا نزدید و نترسانید!


* انتقاد از فدراسیون اصفهانی

الان تبعیض نژادی در دنیا در حال از بین رفتن است؛ شما در فدراسیون و فوتبال ما نگاه کنید که چطور شده است؛ آقای استقلال، رییس فدراسیون- آقای ساکت، دبیر کل که چند پست دیگر هم دارد- آقای اسلامیان، نایب رییس، آقای یاوری هم که اخیر به عنوان مربی تشریف آوردند. دیگر کسی نیست از آنجا(اصفهان) بیاورند؟؛ من اصفهان را خیلی دوست دارم ولی باید اینطور باشد؟


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: mehrnews.com