اگر بازیکنان پرسپولیس خوش‌گذارنی کرده اند واویلا است!
بهروز رهبری فرد پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: اگر خوش‌گذارنی بازیکنان صحت داشته باشد باید برانکو این موضوع را مدیریت کند چون این قضیه در حیطه اوست نه مدیریت باشگاه.

حاشیه ساز شدن شبگردی بازیکنان پرسپولیس

شکست سنگین تیم پرسپولیس مقابل الهلال عربستان و ناکامی‌های اخیر این تیم در چند بازی گذشته و همچنین انتشار اخباری مبنی بر شب زنده‌داری چند بازیکن پرسپولیس در شب قبل از بازی با الهلال عربستان باعث شده تا انتقادات زیادی به مجموعه تیم پرسپولیس صورت بگیرد و در این بین بهروز رهبری‌فرد پیشکسوت باشگاه پرسپولیس واکنش‌هایی به اتفاقات اخیر داشته است.

* پرسپولیس در ۳ بازی اخیر یک تساوی و ۲ شکست به دست آورده و ۷ گل هم خورده است، به نظر شما دلیل این افت پرسپولیس در ۳ بازی اخیر چیست؟

بالاخره این طبیعت فوتبال است که یک تیم یک روز می‌برد و یک روز شکست می‌خورد، در همه جای دنیا هر مربی یا بازیکنی دچار افت می‌شود و روزهای تلخ هم دارد اما به نظر من پرسپولیس دچار افت نشده است. مشکل پرسپولیس به دلیل این است که اگر یک مدیر فوتبالی بالای سر این تیم حضور داشت شاید خیلی از این اتفاقات رخ نمی‌داد. ما می‌بینیم که هروقت پرسپولیس جان می‌گیرد یک شوکی به تیم وارد می‌شود و تیم به حاشیه می‌رود. پرسپولیس از نظر فوتبالی دچار ضعف نشده چون این تیم مقابل پیکان خیلی خوب فوتبال بازی کرد. اگر پرسپولیس ضعیف بود که می‌گفتیم این تیم ضعیف است اما پرسپولیس ضعیف بازی نمی‌کند.

* یعنی به نظر شما فقط مشکل پرسپولیس همین است که می‌گویید و مشکل دیگری ندارد؟

معتقدم که پرسپولیسی‌ها را غرور هم گرفته است چرا که نوع عکس گرفتن یا تیپ زدن بازیکنان به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. عکس‌هایی که از بازیکنان در فضای مجازی می‌بینید نشان دهنده این است که بازیکنان مغرور شده‌اند، حرف‌های من به هرکسی هم که می‌خواهد بَر بخورد، بخورد مهم نیست. پرسپولیس تیم خوبی است و مربی خوبی هم دارد اما غرور بین بازیکنان باعث شده تا این شرایط رقم بخورد. فاصله ما با الهلال ۴ گل نیست و به نظرم برانکو باید در افکارش بازسازی انجام دهد به هر حال همه ما انسان هستیم و شاید خطا داشته باشیم. او هم باید در برخی افکارش تجدید نظر کند چرا که شاید دستش برای حریفان رو شده است. قطعاً مربیان حریف پرسپولیس را آنالیز می‌کنند و اینطور نیست که تیم‌های حریف فقط بیایند که ببازند. باید برای هر دقیقه از بازی برنامه‌ای داشت.

* فکر می‌کنید محرومیت چند بازیکن در بازی با الهلال چه تأثیری در نتیجه به دست آمده داشته است؟

من فردی را می‌شناسم که در محله‌ای زندگی می‌کند که در آنجا برق برای زندگی ندارند و جهاد سازندگی هنوز نتوانسته به منطقه محل سکونت افراد آنجا برق برساند اما همین آدم به من می‌گفت که طارمی محروم می‌شود اما جالب است که مسئولان مربوطه این موضوع را نمی‌دانستند! یا آنها نمی‌دانستند که قرار است طارمی محروم شود یا اگر می‌دانستند اقدامی نکردند و همین می‌شود که مدیر برنامه‌ها برای بازیکن تصمیم می‌گیرند و هرکسی به خودش اجازه می‌دهد در این‌باره اظهار نظر کند، حالا هم می‌بینید که همه کاسه چه‌کنم چه‌کنم دستشان گرفته‌اند.

* به نظر شما پرسپولیس می‌تواند از بحرانی که به آن گرفتار شده خارج شود؟

پرسپولیس باید از این شرایط در بیاید. اگر قرار است این تیم در بحران بماند همان بهتر که در بحران باقی بماند. تیم بزرگ در این شرایط باید بزرگی‌اش را نشان دهد. من فکر می‌کنم تاریخ مصرف برخی‌ها به سر آمده و باید تغییراتی صورت بگیرد. خیلی از مسائل فنی نیست و نمی‌توان به همه چیز به صورت فنی نگاه کرد.

* به نظر شما مقصر در این شرایط چه کسی یا افرادی است؟

بالاخره من خودم فوتبال بازی کردم و می‌دانم که هر بازیکنی روزهای افت و بد هم دارد. برانکو در همین شرایط می‌تواند در ترکیب تیمش تغییراتی انجام دهد. وقتی آنالیز بازی پرسپولیس و الهلال را در برنامه ۹۰ دیدم واقعاً متأسف شدم. مگر می‌شود برانکو وضعیت بد خط دفاعی تیم را در بازی با الهلال ندیده باشد؟ او باید در سیستم پرسپولیس و شیوه کاری خودش تغییر روش بدهد. ما بازیکنی در زمین داریم که ۹۰ دقیقه راه می‌رود و برانکو باید این مسائل را ببیند. در این بین شائبه باند بازی هم در تیم وجود دارد. می‌بینیم که وقتی یک یا چند بازیکن تعویض می‌شوند وضعیت تیم از این رو به آن رو می‌شود و وضعیت تیم روی غلتک می‌افتد. یکی از موفقیت‌های پرسپولیس در زمان علی پروین این بود که در تیم او همه با هم دوست و رفیق بودند و باندی وجود نداشت، به نظر می‌رسد چند بازیکن در تیم رفاقت بیشتری با هم دارند و این موضوع به تیم ضربه می‌زند، بازیکنان پرسپولیس بدانند که این تیم برای آنها نیست و برای مردم است. بازیکنان بزرگی به این تیم آمدند و رفتند اما پرسپولیس همیشه برای مردم می‌ماند.

* امروز در خبری عنوان شده که چند پرسپولیسی شب قبل از بازی با الهلال از هتل خارج شده تا ساعات بامدادی مشغول خوش‌گذرانی بودند، شما در این خصوص چه صحبتی دارید؟

من این موضوع را نشنیدم اما اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد باید درباره حضور خود برانکو هم تجدید نظر صورت بگیرد، این موضوع دیگر ربطی به مدیریت باشگاه ندارد بلکه در حیطه کادر فنی است که در صورت صحت چنین موضوعی باید به مدیریت برانکو هم شک کرد و این موضوع ضعف او را نشان می‌دهد. اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد که واویلا است و من امیدوارم که این موضوع صحت نداشته باشد. من شخصاً علاقه زیادی به برانکو دارم و همیشه از او حمایت کرده‌ام اما باید مشخص شود که این اتفاق رخ داده یا نه و اگر رخ داده اولین نفر باید با برانکو برخورد شود. شاید خود برانکو را هم غرور گرفته باشد.

* شما بارها مقابل الهلال بازی کردید، اما آیا فکر می‌کردید روزی این تیم با ۴ گل پرسپولیس را شکست دهد؟

اگر پرسپولیس ۴ گل از الهلال می‌خورد یا اینکه استقلال ۶ گل از العین می‌خورد به این دلیل نیست که این تیم‌ها خیلی قوی هستند، به این دلیل است که فوتبال ما بیش از اندازه ضعیف شده است، همه ما می‌دانیم که فوتبال ایران ضعیف شده اما کسی آن را قبول نمی‌کند. من برخی از بازی‌های لیگ برتر را می‌بینم که واقعاً کیفیت آن از بازی‌های لیگ ۲ هم ضعیف‌تر است. یک زمانی در فوتبال ایران بازیکنانی مثل مهدوی‌کیا، کریمی، دایی، درخشان، محرمی، محمدخانی و ... بازی می‌کردند اما الان فوتبال ایران خالی از ستاره است. اگر پرسپولیس در لیگ ایران قهرمان می‌شود شما ببینید که بقیه تیم‌ها چطور کار می‌کنند. آیا فولاد و سپاهان همان تیم گذشته هستند؟ آیا مثل گذشته می‌توان فجر سپاسی را در شیراز شکست داد؟ آیا می‌توان ملوان را در انزلی بُرد؟ زمان ما شرایط اینطور بود اما الان تیم‌ها مثل گذشته قدرتمند نیستند و این نشان دهنده افول فوتبال ما است. الهلال یا العین خیلی قوی نیستند بلکه تیم‌های ایرانی دچار ضعف زیادی شدند و باید این موضوع را بپذیریم. شما ببینید که یک بازیکن معمولی سوریه‌ای ۳ گل به پرسپولیس می‌زند و این برای ما یک فاجعه است. درباره تیم ملی هم این موضوع صدق می‌کند، اگر ما راحت به جام جهانی می‌رویم باید به این موضوع نگاه کرد که چه تیم‌هایی با ما همگروه بودند. شاید اگر خود کی‌روش می‌خواست حریفان ایران را انتخاب کند نمی‌توانست چنین قرعه‌ای برای ما بردارد، اینکه ما به عنوان تیم اول آسیا به جام جهانی رفتیم دلیل نمی‌شود بگوییم قدرت اول آسیا هم هستیم.

* به عنوان سوال پایانی، به نظر شما پرسپولیس چقدر شانس دارد که در بازی برگشت بتواند شکست سنگین مقابل الهلال را جبران کرده و به فینال لیگ قهرمانان صعود کند؟

من حرفم را راحت می‌زنم. در بازی با الهلال تنها روزی بود که دعا می‌کردم داور هرچه زودتر سوت پایان بازی را بزند که خدای ناکرده ۶ گل نخوریم، با فوتبالی که من دیدم باید امیدوار باشیم داور در بازی برگشت به جای ۹۰ دقیقه ۳۵ دقیقه زمان بازی را لحاظ کند. ما در صورتی می‌توانیم الهلال را ببریم که چند بازیکن این تیم محروم شوند، ۳-۴ نفر زیر ماشین بروند و دست و پای چند نفر بشکند تا در این صورت بتوانیم با الهلال مساوی کنیم وگرنه با فوتبالی که من دیدم به نظرم زور ما به این تیم نمی‌رسد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: Farsnews.com