ادعای جنجالی علی کریمی درباره مهدی تاج و کی روش صحت دارد؟
گویا جنگ علی کریمی و با مهدی تاج و فدراسیون فوتبال تازه آغاز شده و باید در ادامه منتظر افشاگری های بیشتری از علی کریمی باشیم!

بررسی ادعای جنجالی علی کریمی

با موج جدید انتقادهای علی کریمی از مدیران فدراسیون فوتبال در کانال تلگرامی‌اش، اهالی فوتبال با یک شوک عجیب روبه‌رو شدند.

درست است که این چهره محبوب فوتبال ایران افشاگری‌های زیادی در روزهای اخیر انجام داده، اما بدون‌شک مهمترین آن پرده‌برداری از صحبت‌های تاج برای اخراج کارلوس کی‌روش بود! اتفاقی که برای رئیس فدراسیون بدجوری گران تمام شد. حتی این احتمال وجود دارد کریمی درباره بخش دیگری از صحبت‌های تاج درمورد کی‌روش هم افشاگری انجام بدهد. آن وقت دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

گفتی رفتم کارلوس را اخراج کنم...

علی کریمی قبل از انجام این افشاگری جنجالی خطاب به تاج در کانال شخصی خود نوشته بود: «حقشه صحبت‌هایی که توی جلسه گفتی و خواستی بین خودمون بمونه رو الان بگم؟!» نکته قابل ‌تامل این‌جاست که این چهره بزرگ فوتبال کشور به نفر اول فدراسیون اخطارهای لازم را داده بود که ممکن است درباره اتفاقات جلسه چهارساعته افشاگری انجام بدهد. با وجود این، فدراسیون بدون توجه به این اخطار، بیانیه‌هایی علیه کریمی در جواب انتقادهایش منتشر کرد و حتی از جادوگر به دادگاه قضائی و کمیته انضباطی هم شکایت شد. در نتیجه، علی کریمی سکوت خود را شکست و افشاگری تکان‌دهنده را انجام داد و نوشت: «توی جلسمون گفتی رفته بودی که کارلوس رو اخراج کنی! چی شد که تصمیمت رو اجرا نکردی؟»

تاج این حرف را زده است؟

مسأله مهم حالا این است که آیا مهدی تاج واقعا در جلسه با علی کریمی چنین حرفی زده است؟ شناختی که از علی کریمی در فوتبال وجود دارد، این است که معمولا حقایق را بیان می‌کند و از طرف دیگر شاید دلیلی وجود نداشته باشد که کریمی در این شرایط بخواهد مسأله‌ای که ربطی به دعوایش با مهدی تاج ندارد را بیان کند. از طرف دیگر، مسئولان فدراسیون نیز هیچ واکنشی به موضوع نشان نداده‌اند تا به درست بودن ادعای کریمی دامن بزنند.

اختلافات کی‌روش و تاج در ماه‌های اخیر

علی کریمی هنوز جزییات بیشتری درباره صحبت‌ها و تصمیم تاج مبنی بر اخراج کی‌روش در رسانه‌ها ارایه نداده، اما این امکان وجود دارد که تصمیم بگیرد زوایای دیگری از این ماجرا را برای مردم بازگو کند. نکته قابل تامل این‌جاست که در همین ماه‌های گذشته اختلافات بسیار زیادی بین کارلوس کی‌روش و مهدی تاج ایجاد شده بود و بعد از قرعه‌کشی جام‌جهانی، سرمربی تیم‌ملی عملا اعلام کرد تاج او را مجبور کرده تا علیه دولت مصاحبه کند تا به فدراسیون و تیم‌ملی بودجه بدهند! این صحبت و انتقادهای دیگر کی‌روش درباره عملکرد ضعیف مدیریت فدراسیون در حمایت از برنامه‌های تیم‌ملی به خوبی نشان می‌دهد در پشت پرده، اختلاف‌های جدی میان رئیس فدراسیون با سرمربی تیم‌ملی وجود دارد.

فدراسیون به کی‌روش اخطار جدی داده بود

در شلوغی‌های مربوط به زمان برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی، یک‌بار مهدی تاج در مصاحبه‌ای جنجالی اعلام کرد: «به کی‌روش گفته‌ایم در چارچوب اختیارات خودش و مسائل فنی اظهارنظر داشته باشد.» نکته قابل تامل این‌جاست همان فدراسیونی که به دلیل انتقادهای جدی و خارج از حیطه اختیارات کی‌روش، تصمیم گرفت علیرضا اسدی را از سمت دبیرکلی و امیر عابدینی را از سمت ریاست سازمان اقتصادی برکنار کند، این‌بار وقتی نوک پیکان انتقادهای مرد پرتغالی به سمت سران مجموعه بود به او اخطار داد که به این مصاحبه‌ها و انتقادها پایان بدهد. با وجود تمامی این اتفاقات، همه می‌دانند که کی‌روش از شرایط فوتبال ایران و عملکرد فدراسیون در حمایت از تیم‌ملی رضایت کافی ندارد.

در انتظار واکنش کی‌روش در روزهای سکوت تاج

کارلوس کی‌روش این روزها در ایران حضور دارد؛ او بعد از افشاگری علی کریمی درباره صحبت‌های تاج، تاکنون هیچ اظهارنظری انجام نداده است و هیچ‌کسی نمی‌داند که واکنش کی‌روش به این صحبت کریمی چه خواهد بود. به‌هرحال، همین مربی هم در حاشیه انتقادهای خود به مدیران فدراسیون گفته بود اگر از خواسته‌ها، حرف‌ها و برنامه‌هایش ناراحت هستند، اخراجش کنند و یک مربی دیگر به‌جای او بیاورند. با شناختی که از کی‌روش وجود دارد، واقعا بعید به‌نظر می‌رسد که برای همیشه نسبت به این موضوع سکوت کند. از طرفی مهدی تاج هم سکوت اختیار کرده و توضیحی درباره افشاگری کریمی نداده است.

کریمی ادامه می‌دهد؟

از علی کریمی که این روزها دلخوری‌های بسیار زیادی از مدیریت پر از ایراد فدراسیون فوتبال دارد، هیچ بعید نیست که افشاگری‌های دیگر درباره صحبت‌های تاج در جلسه خصوصی علیه کی‌روش برای مردم بازگو کند. حالا که کریمی چنین رویه‌ای را در پیش گرفته، هیچ بعید نیست در روزهای آینده از مطالب دیگری که در جلسه با تاج درباره‌اش صحبت شده، رونمایی کند. کریمی نوشته بود، تاج حرف‌هایی زده که از او خواسته بین خودشان بماند، ولی شاید جادوگر محبوب فوتبال ایران تصمیم بگیرد بقیه صحبت‌ها را هم مردم بدانند. فعلا که همه می‌خواهند بفهمند چرا تاج می‌خواست کی‌روش را برکنار کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی