شكم مهدی قائدی توانایی تحمل ورزش قهرمانی را دارد؟
هنوز زمان بازگشت مهدی قائدی به میادین فوتبال مشخص نیست و اصلا معلوم نیست که شکم این بازیکن آیا شرایط حضور در یک ورزش قهرمانی را می تواند تحمل کند یا خیر؟

مهدی قائدی در چالشی با ريسک بالا!

قائدی همچنان درگیر اتفاقات رخ داده در بامداد نهم بهمن سال گذشته است؛ حادثه‌ای كه این بازیكن را تا مرز از دست دادن زندگی‌‌اش پیش برد ولی با اقدامات به موقع پزشكان بیمارستانی در بوشهر نجات پیدا كرد.

مهدی قائدی اینقدر شرایط بدی داشت كه پزشكان معالجش در بوشهر تا مدت‌ها اجازه خروجش از این شهر و سوار شدن به هواپیما و طی مسافت طولانی با اتومبیل تا تهران را به او نمی‌دادند. این بازیكن كم سن و سال كه برای رسیدگی به كارهای تحصیلی‌‌اش به بوشهر سفر كرده بود، دچار سانحه رانندگی شد و روزهای مهم حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد!

در این باره كه این بازیكن ریزنقش چه زمانی می‌تواند به تمرینات استقلال برگردد با سرپرست تیم استقلال حرف زدیم كه گفت: «هنوز خیلی زود است كه به تمرینات برگردد!».


ظاهراً هنوز آثار ناشی از جراحی‌های متعددی كه در ناحیه شكم این بازیكن در دوران بستری شدن در بیمارستان صورت گرفته باقی است كه این موضوع سبب شده كادر پزشكی استقلال و البته پزشكان معالج این فوتبالیست مجوزی برای انجام حركات پرفشار برایش صادر نكنند!

قائدی در آن روزها از ناحیه طحال و كبد دچار پارگی‌هایی شده و خونریزی شدیدی داشت و با چند جراحی اورژانسی و مراقبت‌های ویژه مانند تزریق چندباره خون به بدنش توانست ابتدا از كما بیرون آمده و پس از به دست‌آوردن هوشیاری‌‌اش بار دیگر تحت عمل جراحی‌های متعدد قرار بگیرد.

نصرا... عبداللهی در همین باره گفت: «از آنجا كه شكم این بچه چند بار و از چند ناحیه شكافته شده، نمی‌توانیم درباره‌‌اش ریسك كنیم. ممكن است در یك حركت سفت و سخت یا با برخورد توپ به شكمش باز هم همه بخیه‌های داخلی باز شود و خونریزی از ابتدا شروع شود».

بی گمان با این توصیف‌هایی كه از وضعیت «مهدی» می‌شود هیچ‌كس به اندازه خودش از اتفاقی كه آن شب برایش رخ داده پشیمان و مغموم نیست. قائدی در روزهایی كه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به دور بالاتر راه پیدا كرده، می‌توانست یكی از بازیكنان تیمش باشد و با بازی‌های چشم‌نوازش نظر مدیران متمول عرب باشگاه‌های فوتبال حاشیه خلیج فارس را به خود جلب كند. با این همه گفته می‌شود شاید او بتواند از ابتدای اردیبهشت ماه در تمرینات گروهی شركت كند كه عبداللهی این موضوع را قطعی تأیید نكرده است.

قرار است در پایان فروردین بار دیگر از وضعیت جسمانی این بازیكن آزمایش‌های دقیقی گرفته شود و سطح جوش خوردگی نواحی جراحی شده‌‌اش را مورد بررسی موشكافانه قرار دهند تا اگر باز هم خواست در میدان مسابقه با آن همه ضربات محكم و برخوردهای شدید روی چمن برگردد، هیچ‌گونه خطری بدون هیچ ریسكی برایش به وجود نیاید!

چالشی مهم كه در روزها و هفته‌های آتی پیش‌روی قائدی قرار خواهد گرفت! حتی شاید به قیمت خداحافظی با فوتبال!



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی