کی روش مجبور به حذف کدام ستاره از تیم ملی فوتبال می شود؟
کارلوس کی‌روش لیست اولیه تیم ملی را مشخص کرد و حالا مجبور است از بین آنها تعدادی از ستاره های تیم را خط بزند.

شگفتی لیست نهایی کی‌روش؛ حذف یک ستاره

آخرین لیست تیم ملی که تمام بازیکنان حاضر در جام‌جهانی را شامل می‌شود و شخص جدیدی به آن اضافه نخواهد شد شگفتی بزرگی نداشت. بخش زیادی از این لیست قابل حدس بود و حضور بازیکنانی مانند سروش رفیعی و استیون بیت‌آشور اگرچه کمی عجیب بود اما شگفتی به حساب نمی‌آمد.

بازیکنانی که به احتمال زیاد حضورشان در این لیست دوام زیادی نخواهد داشت و نام‌شان در لیست خط‌خورده‌ها خواهد بود. برخلاف لیست دعوت‌شده‌ها، لیست خط‌خورده‌ها احتمالا چند شگفتی بزرگ خواهد داشت. به خصوص در فاز هجومی که ترافیک بازیکنان خوب زیاد است و هر بازیکنی که خط بخورد می‌تواند شگفتی بزرگ کی‌روش باشد، مثل اتفاقی که جام‌جهانی گذشته افتاد و حذف‌شدن سردار آزمون همه را غافلگیر کرد.

در لیست تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ انصاری‌فرد، قوچان‌نژاد، جهانبخش و دژاگه مهاجمان و وینگرهای دعوت شده توسط کی‌روش بودند. حاج‌صفی و حیدری هم قرار بود در پست هافبک راست و چپ بازی کنند. ۶ بازیکن مناسب برای بازی در فاز هجومی تیم‌ملی. اگر بخواهیم همین تعداد را مدنظر قرار بدهیم چند بازیکن از بازیکنان هجومی فعلی در لیست نهایی نامشان حذف خواهد شد؟

۶ مهاجم به علاوه امیری، ترابی، دژاگه و قلی‌زاده در لیست فعلی کی‌روش حضور دارند یعنی ۱۱ بازیکن در فاز هجومی. بر اساس سلیقه ۴ سال قبل کی‌روش، ۵ بازیکن از این لیست باید در تهران بمانند. قلی‌زاده بازیکنی است که اولین گزینه احتمالی خط‌خورده‌ها خواهد بود و انصاری‌فرد و جهانبخش و طارمی و آزمون و قدوس هم مسافرات قطعی سفر به روسیه هستند. یعنی تکلیف این شش بازیکن را می‌توان مشخص‌شده دانست. از ۵ بازیکن باقی‌مانده، یک یا دو بازیکن می‌توانند در نهایت راهی روسیه شوند.

کاوه رضایی، ترابی، وحید امیری، اشکان دژاگه و قوچان‌نژاد بازیکنان باقی‌مانده هستند که هر کدام یک برتری برای سفر به روسیه خواهند داشت. مثلا وحید امیری تنها بازیکن چپ‌پای تیم کی‌روش است که می‌تواند بازیکن تخصصی این پست باشد و در تمام لیست‌های تیم‌ملی در سال‌های اخیر حاضر بوده است و همین مساله شانس او را برای سفر به روسیه افزایش می‌دهد. دژاگه شاید به واسطه مصدومیت و ناآمادگی و بدون تیم بودنش در سال‌های منتهی به جام جهانی گزینه محتمل‌تری برای حذف شدن باشد. در نهایت شاید بتوان گفت که دوئل نهایی برای ماندن و رفتن میان کاوه رضایی و مهدی ترابی باشد. دو بازیکنی که خط خوردن هر کدام از آنها اتفاق بزرگی خواهد بود مثل خط خوردن تمام بازیکنان این لیست ۵نفره.

ترابی این فصل بهترین بازیکن لیگ برتر ایران شد و توانسته است عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر داشته باشد و بهترین فصل خود را از نظر آمار و ارقامی به ثبت رسانده است. کاوه رضایی هم یکی از بهترین لژیونرهای ایران بوده است که در لیگ بلژیک در رده سوم بهترین گلزنان قرار دارد. دو بازیکنی که در هر برهه‌ دیگری شاید می‌توانستند جای خود را در ترکیب اصلی تضمین کنند اما در تیم‌ فعلی یکی از خط‌خورده‌ها و ناکامان تیم کی‌روش خواهند بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir