تصمیمات عجیب برانکو از جدال با ستاره ها تا جذب بی‎خاصیت ها
برانكو ایوانكوویچ در طول دوران مربیگری اش تصمیمات عجیب و غیرمنطقی گرفته است .

نگاهی گذرا به تصمیمات غیرعادی برانكو

برانكو ایوانكوویچ در یكی از تاره‌ترین اظهار نظر‌های خود در مورد شرایط تیم ملی ایران در دیدار مقابل تیم ملی تركیه گفت: «این بازی را دیدم اما بهتر است در مورد آن از كی‌روش سؤال كنید. فقط یك مسئله وجود دارد و آن هم اینكه به نظرم عدم حضور سید‌جلال حسینی كه از بهترین مدافعان لیگ بوده و علی علیپور كه آقای گل لیگ شد در لیست و تركیب تیم ملی عادی نیست. اگرچه در نهایت تصمیم‌گیرنده نهایی سرمربی تیم ملی است.»

كارلوس كی‌روش یك مربی «مؤلف» است و تا به حال ثابت كرده بابت هر لجبازی كه می‌كند، یك دلیل در ذهنش دارد و معمولاً با هر تیمی كه به هر تورنمنتی رفته، توانسته نمایش قابل قبول (حتی در صورت عدم كسب نتیجه جالب)، داشته باشد. با این حال، او اگر سیدجلال حسینی و علی علیپور را خط زده، حتماً دلایل خاص خودش را داشته اما برانكو كه این حرف‌ها را به زبان می‌آورد، همان فردی است كه تصمیماتش معمولاً غیرعادی بوده و همواره با انتقادات زیادی مواجه می‌شود.


برانكو همان فردی است كه رامین رضاییان را در بهترین شرایط فنی ممكن از تیمش كنار گذاشت. او كسی بود كه هرگز اجازه بازگشت به محمد عباس‌‌زاده و پیام صادقیان نداد و همواره از سوشا مكانی كه طبق آمار و ارقام، یكی از ضعیف‌ترین دروازه‌بان‌های پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر بود، حمایت كرد. حمایت‌های برانكو از بازیكنان كمتر از حد متوسط مثل بابك حاتمی نیز در نوع خود عجیب بود. البته او در مورد این رفتارها كه «غیرعادی» به نظر می‌رسید، توضیح اضافی نیز نمی‌داد و دلیلی بر آن بیان نمی‌كرد.

اگر تعریف برانكو از اقدام «غیرعادی» این است كه چرا كی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی روی نام دو ستاره پرسپولیس یعنی سیدجلال حسینی و علی علیپور خط كشیده، كاش می‌شد به این سؤال هم پاسخ بدهد كه فصل قبل، خودش چرا بی‌خود و بی‌جهت، حداقل بدون اینكه دلیل قانع‌كننده‌ای داشته باشد، محسن مسلمان بهترین پاسور لیگ را روی نیمكت ذخیره‌ها نشاند و اجازه بازی به او نداد تا سروصدای سكوها به هوا بلند شود. او در مورد مهدی طارمی نیز همین كار را كرد و این‌طور بود كه در سیستم برانكو، بازیكنان كاملاً معمولی مثل محسن ربیع‌خواه یا رضا خالقی‌فر بیشتر از ستاره‌ها، فرصت بازی پیدا كردند.


از دیگر تصمیمات برانكو می‌توان به لیست خریدهای خارجی‌‌اش پرداخت. بازیكنانی مثل پریمیوف، پلی‌یانسكی، گولتس، رادوشوویچ و... كه یا بی‌كیفیت بودند، یا اصلاً برای حضور در میدان خریداری نشده بودند و یا همیشه باید نفر دوم باشند. اگر قرار است بازیكنی برای نیمكت ذخیره‌ها یا سكوها جذب شود، چرا باشگاه از جوانان و امیدهای تیم استفاده نمی‌كند تا هم خرج دلاری نداشته باشد و هم بازیكنان جوانش را برای آینده مهیا كند؟

به نظر می‌رسد برانكو با اینكه مربی بسیار خوبی است و در سه فصل اخیر، آمار رؤیایی برای هواداران پرسپولیس برجا گذاشته اما در مورد تصمیمات «غیرعادی» كی‌روش، حرف‌هایی از روی عجله و خصومت‌های شخصی به زبان آورده است در حالی كه خودش نیز، دست‌كمی از كی‌روش در داستان تصمیمات «غیرعادی» ندارد. برانكو نشان داده عاشق تصمیمات «غیرعادی» است و اگر كی‌روش یك مربی كروات بود، حتماً امروز تحت حمایت كامل برانكو قرار داشت ولی مسائل دیگر و اتفاقات پشت پرده، آنها را مقابل هم قرار داده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی