سرشناس ترین فوتبالیست هایی که جام جهانی را نبردند!
بازیکنان سرشناس و بزرگ زیادی هستند که هرگز موفق نشدند جام طلایی جام جهانی فوتبال را در دستان خود لمس کنند!

ستارگانی که جام جهانی نبردند؛ هلندی‌های بخت‌برگشته

جام جهانی. لمس این جام طلایی فرصتی است که برای معدود بازیکنانی در طول تاریخ ایجاد شده. بازیکنانی که می‌توانند در اندازه‌های یک ستاره واقعی مانند پله و زیدان یا بازیکنانی معمولی مانند آربلوا و زاکاردو باشند اما بزرگانی هستند که دست‌شان به این جام نرسیده است.

یاشین

دروازه‌بان تیم شوروی حدود ۱۶ سال برای تیم ملی کشورش به میدان رفت ولی نتوانست در جام جهانی عنوان قهرمانی را کسب کند. او که در ابتدا زندگی فوتبالی خود در آستانه یک اشتباه مرگ‌بار برای کنار گذاشتن از این رشته قرار داشت، کم کم خود را اثبات کرد و توانست به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ در لیست فیفا۱۰۰ جا بگیرد. او یک بار قهرمان مسابقات اروپایی با شوروی شد و یک بار هم عنوان بهترین بازیکن اروپا را کسب کرد.

پوشکاش

اسطوره فوتبال مجارستان که با رئال مادرید به تمام قله‌های فوتبال باشگاهی رسید در عرصه ملی یک بدشانس بزرگ بود. مجارستان با درخشش او به فینال ۱۹۵۴ رسید اما در رقابت نهایی در برابر آلمانی که پیش‌تر با هشت گل شکستش داده بود، با سه گل شکست خورد و دستش از رسیدن به این جام کوتاه ماند.

کرویف

ستاره خط هافبک بارسلونا، آژاکس و تیم ملی هلند را می‌توان بزرگترین بازیکنی دانست که برنده جام جهانی نشده. او علاوه براین که بازیکنی اسطوره‌ای بود در مربی‌گری هم عمل‌کرد خارق‌العاده‌ای داشت؛ تا آنجا که افتخارات بارسلونا را می‌توان عمدتا حاصل فعالیت‌های او در گذشته دانست. او سه بار توپ طلا را برده است و سه بار هم قهرمان اروپا شده است.

زیکو

ستاره برزیل در جام جهانی ۱۹۸۲ هیچ‌گاه نتوانست قهرمان جام جهانی شود. او سه بار در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ همراه برزیل به جام جهانی رفت و سومی رقابت‌ها بهترین عنوان این بازیکن تکنیکی بوده.

فن‌باستن

مهاجم تمام کننده هلندی اسبق میلان را می‌توان بدشانس‌ترین استعداد فوتبال دانست. او دو بار همراه میلان قهرمان اروپا شده و در لیست فیفا ۱۰۰ نیز قرارگرفته است. او یک بار به همراه هلند در مسابقات اروپایی قهرمان شده اما نتواسته جام جهانی را کسب کند. این بازیکن با استعداد در بیست و هشت سالگی به دلیل مصدومیت در ناحیه مچ پا مجبور به خداحافظی از فوتبال شد.

مالدینی

مدافع اسطوره‌ای تیم میلان که فاتح پنج جام باشگاه‌های اروپا با این تیم شد، در عرصه ملی ناکام بود و در سه دوره جام جهانی موفق به کسب این جام نشد. او عمدتا در پست مدافع چپ و دفاع میانی دوران ورزشی خود را گذراند. ایتالیای ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ هر کدام به نحوی دراماتیک قهرمانی جهان را از دست دادند تا مالدینی از این افتخار بی‌نصیب بماند و درست پس از خداحافظی او در نخستین جام جهانی، ۲۰۰۶ آلمان، ایتالیا قهرمان جهان شد.

کومان

گل‌زن‌ترین مدافع تاریخ و زننده گل اولین قهرمانی بارسلونا در اروپا یکی دیگر از بازیکنانی است که نتوانسته این عنوان را کسب کند. او که حالا به عنوان سرمربی هلند معرفی شده امید دارد که در دوره‌های آینده جام جهانی به عنوان مربی قهرمانی جهان را تصاحب کند.

میشل لادروپ

ستاره دانمارکی اسبق تیم‌های یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید که سابقه بردن توپ طلا و قرار گرفتن در لیست ۱۰۰ را در کارنامه خود دارد، نتوانسته قهرمان جام جهانی شود. او به همراه تیم ملی کشورش تنها یک بار قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها را تصاحب کرد و نتوانست در یورو ۱۹۹۲ به مشکلاتش با سرمربی تیم پایان دهد و در آن مسابقه‌ها شرکت نکرد.

استام

یاپ استام، صخره کمپن هلندی‌ها که با منچستر یونایتد به اوج اروپا رسید و قهرمانی لیگ قهرمانان را تجربه کرد و بعدها مورد غضب فرگوسن قرار گرفت و مجبور به ترک این تیم شد. در عرصه ملی تنها یک بار به مقام چهارمی جام جهانی رسید و نتوانست به موفقیت‌های باشگاهی خود نزدیک شود.

برگ‌کمپ

ستاره تیم آرسنال و عضوی از آن تیم شکست ناپذیر آرسن ونگر و یکی از اعضا خط حمله آرسنال وحشتناک و یکی از اعضای لیست ۱۰۰ که نتوانسته با هلند قهرمانی جهان راتجربه کند. شاید زیبا‌ترین خاطره طرفداران فوتبال از او گلش به آرژانتین در جام جهانی ۱۹۹۸ باشد؛ جامی که در نهایت برای هلند مقام چهارم را به همراه داشت.

آلوز

دفاع راست برزیلی تیم پاریس‌سن‌ژرمن که بیشترین جام‌ها را در تاریخ فوتبال کسب کرده و او امیدوار بود که همراه برزیل در این دوره از مسابقات جام جهانی را کسب کند، اما با بدشانسی و مصدومیت از رقابت برای کسب این عنوان باز ماند. آلوز که بعید است بار دیگر جام جهانی را تجربه کند، یک بار همراه برزیل برنده جام کنفدراسیون‌ها شد و یک بار هم کوپا آمریکا را فتح کرد ولی جای خالی جام جهانی در ویترین افتخاراتش خالی ماند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir