7 رکوردی که رونالدو در یوونتوس می تواند بشکند
رونالدو شماره 7 جدید یوونتوس در رئال‌مادرید رکوردهای زیادی زد اما با وجود جدایی از جمع کهکشانی‌ها می‌تواند در فصل جدید هم رکوردهای جدیدی را به نام خودش بزند.

رکورد هایی که رونالدو در یوونتوس می تواند بشکند

کریس رونالدو شماره ۷ جدید یوونتوس در رئال‌مادرید رکورد‌های زیادی را به جا گذاشت ولی این بازیکن در آستانه فصل جدید فوتبالی هنوز هم می‌تواند رکورد‌های زیادی را به نام خودش کند. به خاطر شماره هفتی که این بازیکن در یووه به تن خواهد کرد، در زیر به ۷ رکورد جدیدی که کریس می‌تواند بشکند، اشاره شده است.

۷- بردن لیگ قهرمانان با ۳ باشگاه مختلف

تا اینجا فقط کلارنس سیدورف بوده که چنین کاری را کرده است؛ او با آژاکس، رئال و میلان توانسته لیگ قهرمانان را ببرد. کریس فعلاً با منچستر‌یونایتد و رئال‌مادرید لیگ قهرمانان اروپا را برده است. اگر با یووه هم به چنین موفقیتی برسد، در کنار سیدورف قرار می‌گیرد. البته برای یووه‌ای که از سال ۱۹۹۶ تاکنون لیگ قهرمانان نبرده، این موضوع می‌تواند صدچندان مهم باشد.

۶- بردن ششمین توپ طلا

فعلاً کریس در کنار مسی با داشتن ۵ توپ طلا، بیشترین جایزه انفرادی در فوتبال حرفه‌ای را دارند. اگر رونالدو در آینده دستش دوباره به توپ طلا برسد، آن‌وقت به تنهایی در صدر جدول بازیکنانی قرار می‌گیرد که بیشترین توپ طلا را در دوران حرفه‌ای‌شان برده‌اند.

۵- بردن لیگ قهرمانان برای ششمین بار

رونالدو با منچستر‌یونایتد یک بار و با رئال‌مادرید چهار بار لیگ قهرمانان اروپا را برد. او فعلاً ۵ تا لیگ قهرمانان اروپا دارد و برای رسیدن به رکورد پاکو خنتو فقط به یک قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا نیاز دارد. خنتو در فاصله سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ موفق شد شش بار لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. کریس اگر با یووه فاتح لیگ قهرمانان شود، با رکورد این اسطوره اسپانیایی برابری می‌کند.

۴- شکستن رکورد گل‌های زده شده در سری A.

این رکورد فعلاً دراختیار دیگر بازیکن یوونتوس یعنی گونسالو ایگواین است. با این حال این گلزن آرژانتینی در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ موفق شد ۳۶ گل بزند آن هم در حالی که برای ناپولی بازی می‌کرد. در فصول گذشته رونالدو سه بار موفق شده در یک فصل بیش از ۳۶ گل بزند. اگر او در یک فصل با یووه موفق به انجام چنین کاری شود، می‌تواند رکوردشکنی کند.

۳- بردن سری A، لیگ برتر و لالیگا

رونالدو اگر با یووه فاتح سری A. شود، اولین بازیکنی است که توانسته قهرمان سری A، لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا شود. او سه بار لیگ برتر انگلیس را برده و ۲ بار هم فاتح لالیگا شده است.

۲- بردن پنجمین کفش طلا
کریستیانو رونالدو تا به حال چهار بار برنده کفش طلای دنیای فوتبال شده است؛ جایزه‌ای که هر سال به بهترین گلزن باشگاهی داده می‌شود. مشکل اینجاست که لیونل مسی، رقیب همیشگی او تا به حال ۵ کفش طلا برده است. آیا رونالدو با یوونتوس می‌تواند عقب‌افتادگی اش از مسی را جبران کند؟

۱- شکستن رکورد گل در یک فصل برای یوونتوس

فرنس هیرزر مجارستانی در فصل ۱۹۲۶-۱۹۲۵ موفق شد ۳۵ گل با پیراهن یوونتوس بزند. به نظر می‌رسد برای کریس رونالدو که در ۸ فصل گذشته بیش از این تعداد گل وارد دروازه رقبا کرده، شکستن چنین رکوردی کار سختی نباشد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی