اشتباه تراکتورسازی در جذب مسعود شجاعی؛ این بمب نیست!
تراکتورسازی در حالی با قراردادی 3 مسعود شجاعی را جذب کرده است که او 35 سال سن دارد

قرارداد 3 ساله تراکتور با شجاعی 35 ساله

چرا استقلال قرارداد جباروف را تمدید نکرد؟ تنها دلیلش، سن و سال بالای او بود. هافبکی که 35 سال داشت و در فصل سوم قراردادش به 38 سالگی می‌رسید. سن و سالی که برای یک هافبک میانی و حتی یک فوتبالیست حرفه‌ای زیاد است.

استقلالی‌ها در واکنش به درخواست قرارداد سه ساله از سوی جباروف گفتند: «مطمئنیم جباروف فصل بعد می‌تواند بدرخشد اما سه فصل دیگر، او باید با عصا برای استقلال بازی کند.»

بهترین تصمیم از سوی مدیران استقلال، همین قطع همکاری بود. آنها جباروف را جذب نکردند، چون می‌دانستند نه توجیه اقتصادی دارد و نه فنی.

 یک هفته بعد از دیپورت جباروف، تراکتورسازی به گمان خودش بمب ترکاند. زنوزی کنار مسعود شجاعی ایستاد، عکس یادگاری گرفت و پای قرارداد سه ساله را به‌عنوان مالک تراکتورسازی امضا کرد. شجاعی 35 ساله است، متولد 19 خرداد 1363 در شیراز.

تراکتورسازی با کاپیتان اول تیم ملی قراردادی به مدت سه فصل امضال کرده. یعنی شجاعی باید تا 38 سالگی برای تراکتورسازی بازی کند، آن هم در شهر و تیمی که همه از او انتظار درخشش دارند. از شجاعی که در طول چند فصل گذشته نشان داده چقدر شکننده است و چقدر زود آسیب می‌بیند.

مسعود فصل قبل از پانیونیوس و آ اک آتن، روی هم حدود 200 هزار یورو حقوق گرفت. یعنی با قیمت فعلی ارز، مبلغی در حدود 2 میلیارد و 400 میلیون تومان. عجیب نیست اگر او از تراکتورسازی و برای سه فصل بازی، رقمی بالغ بر 10 میلیارد تومان طلب کند.

این رقم به بازیکنی پرداخت می‌شود که هنوز نمی‌دانیم آیا آسیب‌دیدگی‌اش کاملا برطرف شده یا نه؟ آیا حتی همین فصل و چند روز بعد از امضای قرارداد می‌تواند برای تراکتورسازی بازی کند یا باید آسیب‌دیدگی‌اش را درمان کند؟ اگر تراکتورسازی، شجاعی را برای یک فصل جذب می‌کرد، بمب بزرگی منفجر کرده بود اما حالا نام این توافق را نمی‌توان انفجار در تبریز گذاشت.

 تراکتورسازی کاری کرد که استقلال به درستی از انجام آن طفره رفته بود. توافق بلندمدت با یک ستاره پا به سن گذاشته. بدون ذره‌ای تفکر و فقط برای اینکه بگویند زنوزی کاری کرده کارستان. شبیه به همان بمب ترکاندن‌های معروف که چند سال قبل فتح‌ا... زاده هم بارها انجام داده بود اما آیا نتیجه‌ای داشت؟ آیا اتفاقی رخ داد؟ خوشحال می‌شویم اگر زنوزی برای جذب سه ساله شجاعی، توجیهی ارائه کند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir