نظر جالب و علمی وینفرد شفر درباره شادی منشوری 2 استقلالی
وینفرد شفر از محرومیت در نظر گرفته شده برای بازیکنان جوان تیمش دلخور است و می‌گوید اتفاقا چنین احکامی بیشتر اثر منفی دارند

محرومیت الهیار و سجاد مثل پدیده «Streisand effect» است

کمیته اخلاق دو یار جوان استقلال را برای یک شوخی نامتعارف محروم کرده است. البته استقلالی‌ها به روند صدور حکم و البته حتی ماهیت تخلف رخ داده اعتراض دارند و می‌گویند اگر این رفتار جرم باشد، استقلالی‌ها در شادی گل پخش زنده‌شان این کار را انجام داده‌اند.

تازه این اتفاق از سوی دو ستاره سرشناس پرسپولیس یعنی کامیابی‌نیا و احمدزاده هم رخ داده و مجازاتی برای شان در نظر نگرفته‌اند. و البته باشگاه استقلال می‌گوید اصلا صحنه خطای دید ایجاد می‌کند و اتفاق دیگری در آن لحظه رخ داده است.

با همه این‌ها فعلا دو یار جوان استقلال محرومند و مربی آلمانی هم بسیار افسرده برای دو بازیکن جوان تیمش که در این هفته‌های نخست با توجه به آماده نبودن ستاره‌های اصلی تیم فرصت بیشتری برای جا گرفتن بازی در ترکیب اصلی تیم را داشته‌اند.

او البته اعتقاد دارد این چنین احکامی بر اثر یک پدیده و یک ترم علمی اثبات شده درباره رسانه‌های اجتماعی، حتی اگر به دلیل تنبیه بازیکنان و تادیب آنها هم صادر شده باشد، وقتی همگانی می‌شود، آثار سوء بیشتری در جامعه دارد.

او اعتقاد دارد در اروپا و آمریکا این روزها درباره انتشار اخباری از این دست و برخورد سلبی با چنین تصمیماتی، ترمی علمی شکل گرفته که حتی تدریس می‌شود. « Streisand effect» یک ترم علمی است که حالا در علم حقوق جدید و رسانه‌ای به ان پرداخته می‌شود. استریسند، هنرپبشه هالیوودی در سال 2003 با شکایت از یک عکاس پاپاراتزی که تصاویر شخصی‌اش را در نشریه‌ای کوچک منتشر کرده بود، سبب شد همه دنیا بخواهند تصاویر شخصی او را که دوست نداشت دست به دست شود، ببینند.

شفر اعتقاد دارد می‌شد مجازات‌هایی از این دست را با هماهنگی باشگاه، برای بازیکنان در نظر گرفت، بدون این که در بوق و کرنا شود و همه بخواهند فیلمی که اعتقاد وجود داشته، نباید دیده شود، این قدر بازنشر نشود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir