ماجرای بازداشت خانم گزارشگر صداوسیما از زبان خودش
گزارشگر صداوسیما در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی پس از اتفاقاتی که در سالن کبدی برای وی رخ داد تاکید کرد همه گزارشگران رسانه ملی در جاکارتا دارای مجوز (ID کارت) هستند

چرا گزارشگر صداوسیما بازداشت شد

پس از برخورد نا مناسب پلیس جاکارتا با گزارشگر ورزشی رسانه ملی و اخراج او از سالن مسابقات کبدی، مائده علاقمند گزارشگر اعزامی رادیو ورزش به مسابقات آسیایی جاکارتا، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تکذیب شایعات منتشر شده در زمینه عدم صدور مجوز برای خبرنگاران رسانه ملی اعلام کرد: خبرنگاران رسانه ملی برای پوشش این مسابقات از مجوزهای روزانه که مسئولان این مسابقات صادر کرده‌اند استفاده می‌کنند و با این مجوزها هیچ محدودیتی برای انجام فعالیت‌های رسانه‌ای در محل برگزاری مسابقات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به منظور مدیریت هزینه‌های مالی تیم رسانه‌ای اعزامی به بازی های آسیایی، خبرنگاران رسانه ملی برای پوشش مسابقات از مجوزهای روزانه استفاده می‌کنند، گفت: من نیز در روز مسابقه کبدی بانوان، برای پوشش مسابقات تیروکمان مجوز روزانه تهیه کرده بودم و به تصور اینکه برای حضور در کنار قهرمانان تیم کبدی بانوان نیاز به مجوز ندارم به تماشای مسابقات کبدی رفتم.

علاقه‌مند با بیان اینکه مسابقات کبدی پس از مسابقات تیروکمان برگزار ‌شد گفت: من نیز به همراه دیگر همکارانم با همان مجوز پوشش مسابقات تیروکمان بدون هیچ ممانعتی وارد مرکز رسانه‌ای مسابقات (مدیا سنتر) شدم و پس از آن به تماشای مسابقات کبدی رفتم.

وی افزود: مسئولان سالن کبدی از من خواستند تا علاوه بر مجوز روزانه‌ای که داشتم بلیط هم برای ورود به سالن تهیه کنم که به آن نیز عمل کردم.

گزارشگر رادیو ورزش با بیان اینکه پس از پایان مسابقه کبدی بانوان، برای ابراز خوشحالی از توفیق تیم کشورمان در این رشته در کنار آن‌ها قرار گرفتم گفت: مانند هر مراسم دیگری، لحظاتی از این شادی و جشن را به صورت زنده در صفحه شخصی ام در فضای مجازی به طور زنده منتشر کردم که پلیس مستقر در سالن  به تصور اینکه من درحال تهیه گزارش هستم اقدامم را خلاف مقررات رسانه ای تشخیص داد.

وی افزود: پس از مراسم اهدای مدال به منظور دعوت از اعضای تیم بانوان کبدی برای حضور در استودیوی برنامه در همان شب با تذکر پلیس جاکار مواجه و بازداشت شدم، که با تلاش مسئولان گروه رسانه‌ای کشورمان مشکل رفع و آزاد شدم.

علاقه‌مند از انتشار شایعاتی درباره اینکه او مجوز ورود و گزارش بازی ها را نداشته و به صورت غیر قانونی مسابقات را گزارش می کند ابراز تأسف و آن را تکذیب کرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: mehrnews.com