چرا کی روش اسامی بازیکنان را در صفحه شخصی اش منتشر می کرد؟
در دو سال اخیر، چهار مرتبه کی‌روش در اعلام اسامی دعوت شده به تیم ملی از سایت فدراسیون فوتبال پیش‌دستی کرد

بررسی ادعای کی‌روش؛ چه کسی لیست را لو داد؟

عادل فردوسی‌پور در برنامه نود سوالات و چالش‌های زیادی را مقابل کارلوس کی‌روش قرار داد. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در بخش کامنت‌های سایت نود مطرح شد و فردوسی‌پور روی آنتن آن را از سرمربی تیم ملی پرسید مربوط به دعوت پیامکی بازیکنان می‌شد.

جایی که مجری برنامه نود اصرار داشت کی‌روش لیست را ابتدا در صفحه شخصی‌اش یا با پیامک منتشر می‌کند و سرمربی تیم ملی هم این ادعا را رد می‌کرد. کی‌روش در این رابطه گفته بود: «اولین اطلاعاتی که ارائه می‌شود به فدراسیون می‌دهیم و این فرصت را دارد که اسامی را در سایت فدراسیون اعلام کند و فقط یکی دو ساعت بعد که رسما اعلام شد ما آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنیم تا از بعد بین المللی بیشتر منتشر شود.»

با بررسی صفحه شخصی کارلوس کی‌روش مشخص می‌شود که سرمربی تیم ملی گاهی هم از سایت فدراسیون پیش‌دستی می‌کرد و لیست را قبل از فدراسیون، در صفحه شخصی‌اش قرار می‌داد.

دو سال قبل در چنین روزهایی کی‌روش لیست تیم ملی برای اولین دیدار مرحله گروهی مقدماتی جام‌جهانی را منتشر کرده بود. در این دو سال، چهار مرتبه کی‌روش زودتر از سایت فدراسیون لیست بازیکنان را در فیسبوکش قرار داد.

در تاریخ ۱۱ مهر ۹۵ که لیست تیم ملی برای بازی با ازبکستان و کره‌جنوبی اعلام شد، سایت فدراسیون این خبر را در ساعت ۱۴:۵۶ دقیقه ظهر روی خروجی برد. در حالی که کی‌روش نزدیک به دو ساعت قبل، آن را انتشار داده بود. یا در ۲۸ اسفندماه کی‌روش بازیکنان دعوت شده برای بازی با قطر و چین را در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد و سایت فدارسیون با ۴ ساعت تاخیر آن را انتشار داد. سه ماه بعد و در روز ۱۱ خرداد ۹۶ سایت فدراسیون فوتبال ساعت ۱۲:۳۲ ظهر نفرات دعوت شده به تیم ملی را اعلام کرد. ساعت ۱۰:۳۸ دقیقه همان روز، ‌کی‌روش در فیسبوک نفرات انتخابی‌اش برای بازی با ازبکستان را منتشر کرده بود.

از آخرین روزی که این ناهماهنگی پیش آمد دقیقا یک سال می‌گذرد. سرمربی تیم ملی چهار روز بعد از اعلام لیست بازی با کره، لیست جدیدی برای بازی با سوریه منتشر کرده بود. لیستی که هیچ گاه در سایت فدراسیون فوتبال قرار نگرفت.

یعنی تا یک سال، این ناهماهنگی بین کی‌روش و مسئول سایت فدراسیون فوتبال ادامه داشت. و حالا یک سال است که این معضل حل شده و کی‌روش برای انتشار لیست تیم ملی، از فدراسیون پیش‌دستی نمی‌کند. در یک سال اخیر برای مشاهده لیست تیم ملی، نیازی نبود که آواره صفحات شخصی سرمربی تیم ملی شویم و لیست قبل از کی‌روش توسط سایت فدراسیون فوتبال منتشر می‌شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir