ماجرا تصمیم عجیب گواردیولا در زمان حضورش در بارسلونا
آریگو ساکی ادعا کرده است که پپ گواردیولا در زمان انتخاب شدن به عنوان سرمربی بارسلونا, قصد داشته تمام ستاره های تیم را بفروش برساند

گواردیولا: ستاره های بارسا را نمیخواهم

آریگو ساکی، سرمربی افسانه‌ای میلان مدعی شد که گواردیولا در زمان حضورش روی نیمکت تیم اصلی بارسلونا قصد داشت تمامی ستاره‌های بزرگ تیم را به فروش برساند.

گواردیولا سال ۲۰۰۸ از تیم دوم بارسلونا به تیم اصلی رسید و جانشین فرانک رایکارد شد. طبق ادعای ساکی، او در آن موقع قصد داشت رونالدینیو، اتوئو، آنری و دکو را به فروش برساند. در حقیقت او تمایل داشت بازیکنان تیم‌های پایه نظیر سرخیو بوسکتس و پدرو را به تیم اصلی بیاورد. با این حال آنری در این تیم ماندنی شد و موفقیت‌های زیادی نیز به همراه پپ کسب کرد.

ساکی در این رابطه گفت: گواردیولا وقتی از تیم دسته سومی به تیم لالیگایی رسید، به نظرم خوش شانس بود. او به رئیس باشگاه گفته بود که ۴ بازیکن را نمی‌خواهد. معروف‌ترین بازیکن‌های تیم یعنی رونالدینیو، اتوئو، آنری و دکو.

رئیس باشگاه گفته بود «دوست داری چه بازیکنانی را جای این‌ها جذب کنی» و پپ پاسخ داده بود «هیچکس. می‌توانیم از بازیکن‌های جوان که در دسته سوم بازی می‌کنند استفاده کنیم». او بوسکتس و پدرو را به تیم اصلی رساند. رئیس باشگاه از او خواست که یکی را حفظ کند و علاوه بر آنری، او اتوئو را نیز حفظ کرد و قهرمان سه گانه شد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:  خبرورزشی