تلاش های عجیب مالک ثروتمند تراکتورسازی؛ چه کسی به او مشورت می دهد؟
مسئولان و مالک تراکتورسازی نمیداند دقیقا چه می خواهند و هر بار سراغ یک مربی برای تیمش می رود

چه کسی به زنوزی مشورت می‌دهد؟

تراکتورسازی نمی‌داند در این فوتبال چه می‌خواهد یا چه ابزاری برای موفقیت لازم است. در بازار، مدام با مربیان مختلف مذاکره می‌کند و برایش فرقی ندارد آن مربی کارنامه دارد یا نه؟ می‌تواند در تبریز موفق باشد یا نمی‌تواند؟ قادر است در چنین شرایطی گلیم تراکتورسازی را از آب بیرون بکشد یا نه؟

مدیران تراکتورسازی پاسخی برای این پرسش‌ها ندارند و فقط دنبال نام‌های بزرگ می‌گردند. ترفندی که شبیه تبلیغات است، برای اینکه نام تراکتورسازی بیشتر به چشم بیاید و سر زبان‌ها بیفتد.

نخستین نامی که به میان آمد، کارلوس کی‌روش بود و سپس روبرتو کارلوس. کاملا مشخص است که تراکتورسازی اراده‌ای برای یک انتخاب ویژه ندارد. نام‌ها با هم همخوانی ندارند. یکی پرافتخار و بزرگ و دیگری در مربیگری کوچک. کی‌روش که بعید است با تراکتورسازی وارد لیگ برتر شود و کارلوس هم رزومه‌ای درخشان ندارد تا تیم زنوزی را از این بحران نجات بدهد. به همین دلیل همچنان سکان هدایت تراکتورسازی به محمد تقوی سپرده شده تا او این تیم را برای بازی با پدیده در هفته هفتم آماده کند.
 

بعد از همه این نام‌های بزرگ و کوچک، حالا خبری جالب از تبریز به گوش می‌رسد. کارلوس آلبرتو پریرا نام جدیدی است که برای هدایت تراکتورسازی در لیگ هجدهم مطرح شده؛ سرمربی پرافتخار اما سالخورده برزیلی که از آخرین حضورش روی نیمکت یک تیم، حدود 8 سال می‌گذرد.

این مربی برزیلی آخرین بار در سال 2010 هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی را برعهده داشت. پریرا که بخصوص در دهه 70 شمسی، بارها نامش در فوتبال ایران به میان آمد تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد، حالا به صف گزینه‌های زنوزی برای هدایت تراکتورسازی اضافه شده.

پریرا پرافتخار است اما در 57 سالگی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تراکتورسازی باشد. آخرین حضور او در کنار زمین به سال 2014 برمی‌گردد که مدیر تیم ملی برزیل بود و کنار اسکولاری فعالیت می‌کرد. او از آن زمان به بعد هرگز در زمین فوتبال دیده نشده و کار اجرایی انجام نداده است.

اینکه به یکباره نام پریرا حوالی باشگاه تراکتورسازی شنیده می‌شود، تعجب‌آور است. اینکه چه افرادی به زنوزی مشورت می‌دهند، می‌تواند پاسخ همه پرسش‌ها را روشن کند. مشاوره‌هایی از بیخ و بن اشتباه. اولی جان توشاک و حالا هم کارلوس آلبرتو پریرا که از او فقط یک نام در فوتبال برزیل باقی مانده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir