برای امیر قلعه نویی که بی منطق و پر از گاف حرف می زند
امیر قلعه نویی ادعاهای عجیبی می کند که نشان دهنده بی منطق بودن اوست

قلعه‌نویی؛ بی‌منطق و پر از گاف

امیر قلعه نویی به لحاظ فنی یکی از بهترین مربیان لیگ‌برتر است و نتایجی که گرفته است نشان‌دهنده آن است. ایراد بزرگ او اما در بعد اخلاقی است. بعدی که پر از اشتباه و گاف و خالی از منطق است. قلعه‌نویی در مصاحبه پیش از بازی می‌گوید: «قبول ندارد پرسپولیس دستش بسته است چون تیم برانکو ۱۳، ۱۴ بازیکن خوب دارد که چهار سال است کنار هم بازی می‌کنند.» اما در ترکیب پرسپولیس فقط عالیشاه، علیپور، کامیابی‌نیا و نورالهی این شرایط را دارند. عالیشاه و نورالهی هم که در نیم‌فصل، زمانی که پرسپولیس در اوج رقابت با تیم تراکتورسازی قلعه‌نویی بود به تراکتور آمدند. در آن زمان شجاع شاگرد خود او در تراکتور بود. سیدجلال‌حسینی و بیرانوند در نفت بودند. رسن، منشا و رادوشوویچ خواب حضور در ایران را نمی‌دیدند. نعمتی در لیگ‌ یک و مصلح در لیگ دو بازی می‌کرد. باقی جوانان پرسپولیس هم در لیگ‌های پایه  بازی می‌کردند و به میانه جدولی بودن عادت کرده بودند.

او در مصاحبه پیش بازی باز هم گاف می‌دهد. اعتقاد دارد که بقیه داوران ایرانی در سطح فغانی هستند ولی باید بقیه فرصت داد که به سطح فغانی برسند. بالاخره کدامش امیرخان در حد او هستند یا باید به سطح او برسند؟  اما بازی که شروع می‌شود او ساکت، لب‌خط ایستاده است. اولین سوت علیه سپاهان رنگ او را عوض می‌کند و اعتراض و خنده‌های تمسخرآمیزش شروع می‌شود و تا آخر هم ادامه دارد. بعد از پایان بازی در کنفرانس خبری حاضر نمی‌شود و دستیارش در آن شرکت می‌کند و مسابقه را به سیرک تشبیه می‌کند. او تا فردا سکوت می‌کند. ‌اما امان از فردا و مصاحبه‌ تندی که او می‌کند. یک روز بعد می‌گوید: «چنین ناعدالتی را تا الان ندیدم.» البته ما خوب دیده‌ایم، ولی به سود شما آقای قلعه‌نویی و همیشه شما بودی که اشاره داشتی داوری جز فوتبال است.

او در ادامه می‌گوید: «بازی نساجی و سپاهان در این فصل را ببینید.» خیلی نگاه کردیم ولی فقط یک پنالتی علیه نساجی آن هم در دقیقه ۹۰ که حکم برد شما داد را دیدیم. قلعه‌نویی بازهم ادامه می‌دهد و می‌گوید: «به نظرم این آقا(فغانی) یک خودشیفتگی کاذب پیدا کرده.» ژنرال، شما خودت زمانی که بازیکن ملی‌پوش در تیمت نیمکت‌نشین بود، مظلوم‌نمایی می‌کردی که بازیکن ندارم. زمانی که مربی خارجی خوب در لیگ نبود و کسی نمی‌توانست بگوید که بالای چشمت ابرو است و نماد خودشیفتگی بودی.

او در ادامه مصاحبه می‌گوید: «بازیکن خارجی تیم من با ناراحتی گلایه می کند که داور مدام به او توهین می‌کند. خارجی‌ها که دیگر دروغ نمی‌گویند، می‌گویند؟!» امیرخان، دروغ گفتن ربطی به ایرانی یا برزیلی بودن فرد ندارد و به خصوصیات رفتاری و اخلاقی هر شخص برمی‌گردد. این رفتار یعنی نژاد خارجی‌ها از ما برتر است و فرقی با نژادپرستی ندارد. قلعه‌نویی در ادامه مصاحبه می‌گوید: «یک پنجره بسته شده و بازیکن نگرفتند همه به داد این تیم می‌رسند. مگر برای تراکتورسازی بسته نشد تازه در تبریز ما بازیکن هم از دست دادیم و یار نداشتیم. هم یارهایی که گرفته بودیم اجازه بازی پیدا نکردند، سروش رفیعی هم رفت پرسپولیس.» چه کسی به داد پرسپولیس رسیده؟ بازیکنان پرسپولیس هنوز نیمی از قرارداد خود را نگرفته‌اند با اینکه به فینال جام‌ باشگاه‌های آسیا رسیدند. هنوز موقعات رسن را پرداخت نکرده‌اند تا او را راضی به مذاکره کنند. بعد می‌گویید پنجره‌های بسته را به روی باشگاه باز کردند.

تراکتورسازی چندین و چند بازیکن را به اسم «سربازی» می‌گرفت. زمان آن قراردادها تمام شد و رفیعی به پرسپولیس آمد. شما هم به زور دو بازیکن را از پرسپولیس گرفتید اما بعد از آن تشت رسوایی تراکتورسازی بر زمین افتاد و محروم شدید و نتوانستید از آن بازیکنان استفاده کنید. البته بازی‌هایی هم که با وجود محرومیت استفاده کردید سه بر صفر نشد و آخر فصل هم از  ترس نتایج ضعیف و بی‌بازیکنی به اصفهان فرار کردید چون خلاف برانکو جسارت جنگ با دست‌های خالی را نداشتید.

آقای قلعه‌نویی زندگی دو وجه دارد که یکی به سود شماست و یکی هم به ضرر شماست. بعضی وقت‌ها آدم برنده است و بعضی وقت‌ها بازنده و آدم‌ها در شرایط سخت گذشته‌شان را فراموش می‌کنند. البته همه از شما ممنون هستند که دیگر با یک سوال عصبانی نمی‌شوید و هم‌زمان با «علی» گفتن سری به نشانه تهدید تکان نمی‌دهید.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir