6 رکورد باورنکردنی مسی در سال 2018
قصد داریم نگاهی کنیم به 6 رکورد مهم لیونل مسی در سال 2018, پس در ادامه با ما همراه شوید

رکورد های مسی در 2018

سال 2018 برای لیونل مسی بسیار پر فرا و نشیب بود. از حذف مقابل رم در لیگ قهرمانان اروپا، حذف در یک هشتم جام جهانی برابر فرانسه تا درخشش دوباره در فصل جدید رقابت های لالیگا و لیگ قهرمانان که بازگشت این بازیکن به دوران اوج بود، لیونل مسی موفق شد در سال 2018 نیز مانند سال های پیش از این رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرده یا رکوردهای قبلی خود را ارتقا دهد.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به 6 رکورد مهمی که فوق ستاره آرژانتینی در سال گذشته میلادی در کارنامه خود به ثبت رساند.

    کسب کفش طلای اروپا برای پنجمین بار

لیونل مسی در فصل گذشته موفق شد در 36 بازی 34 گل به ثمر برساند و همین کافی بود که او نه تنها سهم مهمی در قهرمانی بارسلونا در لالیگا داشته باشد، بلکه کفش طلا را نیز از آن خود کند. این 34 گل بیشتر از هر بازیکن دیگری در اروپا بود و این یعنی مسی برای پنجمین بار برنده کفش طلا می شد. هیچ بازیکن دیگری در تاریخ تا به حال موفق به ثبت چنین رکوردی نشده بود.

    بیشترین میانگین تاثیر در گل های به ثمر رسیده

لیونل مسی نه تنها یکی از بهترین بازیکنان و گلزنان تاریخ فوتبال است، بلکه یکی از بهترین بازیسازهایی است که تاریخ این ورزش به خود دیده است. این بازیکن می تواند قفل هر دفاعی را باز کند و به راحتی در سخت ترین فضاها، هم تیمی های خود را پیدا کند. بدون شک بارسا بسیاری از موفقیت های خود طی 15 سال گذشته را مدیون حضور این بازیکن است. اسطوره بارسلونا سال 2018 را با 51 گل و 26 پاس گل در 54 بازی به پایان رساند. این یعنی او در کل در به ثمر رسیدن 77 گل برای باشگاه و تیم ملی کشورش دخیل بود که میانگین 1.4 گل در هر بازی است. این بهترین آمار در بین تمامی بازیکنان 5 لیگ معتبر اروپایی به شمار می رود.

    بیشترین گل زده از روی ضربات آزاد

تبدیل شدن به یک متخصص ضربات ایستگاهی یکی از سخت ترین کارها در دنیای فوتبال است. با این حال مسی مانند تقریبا تمام ابعاد دیگر فوتبالش در این زمینه نیز به یک استاد تمام عیار تبدیل شده است. او مانند یک هنرمند حرفه ای پشت توپ قرار می گیرد و به زیباترین شکل ممکن توپ را به تور دروازه حریفان می چسباند. این بازیکن 31 ساله در دیدار برابر اسپانیول که با پیروزی 5 - 0 بارسا به پایان رسید، هنر ضربات آزاد خود را به رخ همگان کشید. او در سال 2018 موفق شد 10 بار از روی ضربات آزاد دروازه رقبا را باز کند.

    بیشترین گل زده در لیگ قهرمانان برای یک باشگاه

یکی از جذابترین موضوعات دنیای فوتبال در یک دهه اخیر رقابت بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بوده است. در تمام طول این 10 سال عملکرد هر دوی این بازیکنان به قدری خوب بود که شاید انتخاب بهترین بازیکن از بین این دو نفر غیرممکن باشد. هر دو بازیکن رکوردهایی را جابجا کرده اند که پیش از این باورنکردنی بود و شاید پس از این نیز غیرممکن باشد. لیونل مسی اولین بازیکنی بود که رکورد گلزنی رائول در لیگ قهرمانان را شکست اما رونالدو از این رکورد عبور کرد و به اولین بازیکنی تبدیل شد که 100 گل در لیگ قهرمانان برای یک باشگاه به ثمر رساند. اما با جدایی رونالدو از رئال مادرید و پیوستن به یوونتوس، مسی موفق شد با گلزنی برابر آیندهوون با 106 گل زده برای بارسلونا این رکورد را نیز به نام خود ثبت کند.

    تنها بازیکن تاریخ با بیش از 10 گل زده در 13 فصل متوالی

لیونل مسی خیلی زود و در سنین کم به آکادمی بارسلونا پیوست و از زمان هر فصل پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد. او اولین بار در سال 07 - 2006 برای تیم بزرگسالان به میدان رفت و موفق شد در الکلاسیکو برابر رئال مادرید هت تریک کند و در انتهای فصل 14 گل برای بارسلونا به ثمر برساند. از آن زمان لیونل مسی موفق شد هر فصل بیشتر از 10 گل بزند و این یعنی رکورد این فوق ستاره آرژانتینی برای سیزدهمین فصل متوالی حفظ شده است.

    بیشترین حضور در رقابت های لالیگا برای یک بازیکن غیر اسپانیایی

بارسلونا موفق شده با حضور لیونل مسی به 33 قهرمانی دست پیدا کند که در بین آنها 9 قهرمانی لالیگا و 4 قهرمانی لیگ قهرمانان و دوبار کسب سه گانه به چشم می خورد. در سپتامبر سال 2018 و حضور مسی در ترکیب ثابت برابر خیرونا، این بازیکن چهارصد و بیست و سومین بازی خود را برای بارسا در لالیگا انجام داد و موفق شد از رکورد دنی آلوز عبور کرده و به تنها بازیکن غیر اسپانیایی با بیشترین حضور در رقابت های لالیگا دست پیدا کند. از آن زمان تا به حال مسی 10 بازی دیگر نیز انجام داده و در این بازی ها 398 گل زده و 159 پاس گل نیز ارسال کرده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir