برانکو به این دلیل نمی تواند جانشین کی روش شود
نحوه قرارداد جدید برانکو با پرسپولیس به شکلی است که این مربی نمی تواند به راحتی پرسپولیس را ترک کرده و به تیم ملی برود

چرا برانکو جانشین کی‎روش نمی شود؟

بخش مهم گزارش روزنامه ایران ورزشی درباره اینکه چرا برانکو جانشین کی‎روش نخواهد شد را برایتان انتخاب کرده‎ایم:

 برانکو ایوانکوویچ همین چند ماه پیش با پرسپولیس قرارداد جدید امضا کرد و این قرارداد هم دو سال اعتبار دارد. البته نکته مهمتری هم در این قرارداد هست که با نمونه‌های قبلی‌اش فرق دارد و پرسپولیس به خاطر آن به گرشاسبی ‌مدیون است چرا که شرط «جدایی در صورت دریافت پیشنهاد از تیم‌های ملی» را او از قرارداد برانکو حذف کرد و خودِ برانکو هم به دلیل شرایط نامساعد موجود، موافق حذف کردنش بود.

البته این کاملا طبیعی است که مثلا باشگاه پرسپولیس و برانکو یک روز به خاطر تیم‌ملی ایران یا هر پیشنهاد دیگری برای جدایی با هم به توافق برسند اما شرطی که این مربی را با هر پیشنهاد از پرسپولیس دور کند، دیگر وجود ندارد.


در واقع بر خلاف قراردادهای قبلی برانکو با پرسپولیس که به صراحت قید شده بود در صورت تمایل یک فدراسیون ملی (نه صرفا ایران) برای همکاری با برانکو ایوانکوویچ به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی آن کشور او می‌تواند قرارداد خود را یک‌طرفه و با پرداخت ضرر و زیان فسخ کند، این بار فقط خطرات احتمالی جانی، آغاز جنگ (که این شرط در قرارداد تمام مربیان خارجی وجود دارد) و همینطور پرداخت نشدن دو قسط متوالی از قراردادش به‌عنوان ابزارهای فسخ قرارداد معرفی شده‌اند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: ایران ورزشی