نگاهی به رفتار ویرانگر فرهاد مجیدی!
اقدام فرهاد مجیدی در مقابل درخواست قانونی پلیس از وی به شکلی بود که باعث بازنده بودن مجیدی در این جدال بود

خودویرانگری از نوع فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی به هنگام هنرنمایی در زمین فوتبال بازیکن خوش‌قریحه‌ای بود که این ویژگی را تا پایان سال‌های بازی‌اش داشت. همان‌قدر آماده در ۳۶ سالگی که گویی یک مهاجم ۲۰ ساله در زمین می‌دود و گل می‌زند.

همین ویژگی از او بازیکنی ساخته بود که وقتی در ۳۶ سالگی از بازی فوتبال خداحافظی کرد، خیلی‌ها این اقدام را «غیرمنتظره» قلمداد کردند. مجیدی اما در شمایل یک فوتبالیست «تمام‌نشدنی» شبهاتی را هم بوجود آورده بود؛ اینکه میزان آمادگی بالایش مشکوک است و به موازات آن ماجرای نمونه آزمایش‌های دوپینگ پیش آمد. طی سه سال بیشتر از ۱۵ نمونه دوپینگ از او گرفته شد و اعتراض مجیدی را برانگیخت.

اعتراض خود را بارها نسبت به این موضوع نشان داد و اینکه چگونه می‌شود به صورت رندوم هر بار نامش در جمع آزمایش‌دهندگان دوپینگ قرار دارد. مهاجم استقلال البته هیچگاه از قانون سرپیچی نکرده و با تمکین کردن از آن با ماموران ضد دوپینگ همکاری کرده بود. آزمایش‌های متعدد دوپینگش نیز هیچ‌گاه برایش دردسرساز نشد، زیرا مجیدی آگاهانه تا زمان خداحافظی فوتبال بازی کرد. به قدری حرفه‌ای که به عنوان یک مهاجم پابه‌سن گذاشته، مورد توجه کارلوس کی‌روش هم قرار گرفته بود. این آگاهی و هوشمندی‌اش در زمین فوتبال اما گاه در رفتارش دیده نمی‌شود.

فرهاد مجیدی همانطور که می‌توانست در قبال تست‌های دوپینگ سکوت کرده و بی‌تفاوت از آن بگذرد تا نشان دهد می‌تواند سالم زندگی کند و سال‌های سال بازی کند. او به عنوان دستیار وینفرد شفر در کادر فنی استقلال هم می‌توانست دل خوش کند به روند صعودی آبی‌ها و اگر سرعت بالایی در رانندگی داشته، از قانون تمکین کند تا از کنار این موضوع به سادگی عبور کند.

اتفاقی برای هر فرد شناخته‌شده‌ای می‌تواند بیفتد، همانطور که برای اشکان دژاگه در آلمان اتفاق افتاد و گذشت. اما فیلم‌گرفتنِ بی‌موقع مجیدی از توقف اتومبیل خود در حضور افسر راهنمایی و رانندگی توام با مجادله شرایط مناسبی را رقم نزد. در فیلم منتشر شده پیداست که افسر از قانون صحبت می‌کند و بازنده مجادله مجیدی است.

حتی افسر راهنمایی و رانندگی ایرادی نمی‌بینید که مربی استقلال از او فیلم می‌گیرد؛ زیرا انجام وظیفه می‌کند. ایرادی هم در کارش نمی‌بیند که از اقدام مجیدی جلوگیری کند. تا اینجای کار یک فیلم از مجادله مجیدی با افسر راهنمایی و رانندگی وجود دارد که مربی استقلال را سربلند نشان نمی‌دهد و منتشر هم نشده. مجیدی اما با وجود این شرایط تصمیم به انتشار آن می‌گیرد که به زعم خود رفتار و درخواست زننده افسر را نشان دهد. در حالی که هر بیننده‌ای می‌تواند تشخیص دهد که در برخورد افسر راهنمایی و رانندگی با مجیدی حق با کیست.

فرهاد مجیدی می‌توانست در خلوت خود به این نتیجه برسد که انتشار فیلم به او ضربه می‌زند تا هر کس دیگری. مربی استقلال اما از شدت عصبانیت و احتمالا اینکه «حق» با اوست، روحیه خودویرانگری‌اش را به تصویر کشیده است. در حالی که بعد از چند سال به کادرفنی استقلال راه یافته و در ابتدای مسیر مربیگری اگر صبوری می‌کرد، چنین حاشیه‌ای برایش بوجود نمی‌آمد.

حالا اما از افسر موردنظر بابت اقدامش مقابل مجیدی تقدیر شده و برای فرهادِ استقلال چیزی به ارمغان نیاورده است، در عین حال، این اتفاق در سابقه او مانده؛ چنانکه آب رفته به جوی برنمی‌گردد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir