عابدزاده از شرایط رستوران داری در شب عید گفت
احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان محبوب فوتبال ایران گفت: نمی‌دانم علی‌رغم پیشرفت علم و امکانات چرا بدن‌های بازیکنان این نسل این‌قدر ضعیف‌تر از نسل ماست

عابدزاده: هرگز بابت شغلم ناراحت نیستم

احمدرضا عابدزاده از چهره‌های محبوب فوتبال کشورمان است که مصاحبه هایش معمولاً خواندنی است.
* ایام عید امسال را کجا سپری کردی؟
متل قو! از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت یک شب دم مغازه‌ام هستم!

* قبلاً خیلی زودتر می‌خوابیدید.
بله، دوره بازیگری‌ام ۱۰ و ده و نیم شب خواب بودم اما الان شرایط شغلی‌ام طوری شده که درست نیست ساعت ۱۰ شب رها کنم و به منزل بروم، چون خیلی از هموطنان عزیز برای دیدن من به مغازه‌ام می‌آیند و صورت خوبی ندارد که نباشم.

* در طول روز صدها عکس یادگاری با شما گرفته می‌شود، خسته نمی‌شوید؟
وقتی زانوهایم درد می‌گیرد می‌نشینم و مسلماً مردم ناراحت نمی‌شوند، چون می‌دانند نمی‌توانم زیاد بایستم، اما از گرفتن عکس لذت می‌برم این نشان‌دهنده لطف مردم است و باید خدا را شاکر باشم مردم کشورم دوستم دارند.

* در این دیدارهای زیاد و فشرده سوءتفاهمی هم ایجاد شده است؟
نه! من با چهره‌ای خندان با همه خوش و بش می‌کنم.

* یعنی پیش نمی‌آید از موضوعی ناراحت باشید و این در چهره و رفتارتان تأثیر بگذارد.
همه در زندگی‌شان مشکلاتی دارند، اما اخم کردن من چه چیزی را عوض می‌کند؟ فقط باعث ناراحتی خودم و آن‌هایی می‌شود که در طول روز می‌بینم.

* از گرانی و مشکلات اقتصادی ناراحت نیستید؟
ناراحتی من قیمت گوشت را کاهش می‌دهد؟ مسلماً نه! این گرانی در کار من که فست‌فود دارم تأثیرگذاشته، ولی فکر کردن به آن فقط کامم را تلخ می‌کند. الان عید است باید شاد بود و از حداقل‌ها لذت برد. خدا را شکر می‌کنم بابت همه چیز، بابت زندگی و فرزندانم.

* کسی هست که به شما عیدی بدهد؟
(خنده) من باید عیدی بدهم.

* اولین عیدی شما به چه کسی تعلق می‌گیرد؟
به همسرم، پسر و دخترم.

* امیر که در پرتغال زندگی می‌کند.
دامادم مثل پسرم است. او و دخترم فرزندانم هستند و عیدی هم می‌گیرند (خنده).

* آن‌هایی که از نزدیک احمدرضا عابدزاده را می‌شناسند می‌گویند او همواره روی استقلال فرزندانش تأکید داشته است.
همین‌طور است.

* به عنوان پدر به آن‌ها نمی‌گویید چه کار کنند؟
الحمدالله عاقل هستند و خودشان بهترین تصمیم را برای زندگی‌شان می‌گیرند. من به یکسری چیزها اعتقاد دارم و از آن نتیجه مثبت هم گرفته‌ام.

* می‌توانیم بپرسیم مثلاً به چه چیزی؟
نانی که یک مرد برای فرزندانش سر سفره‌اش می‌برد از نظر من در تربیت و آینده بچه‌هایش خیلی اهمیت دارد. به همین دلیل از قدیم می‌گویند مرد باید زحمت بکشد و نان حلال سر سفره ببرد.

* این کاملاً از رفتار شما پیداست، چون وقتی دیدید روحیه‌تان با شرایط فعلی فوتبال سازگار نیست، رفتید و برای خودتان یک فست‌فود باز کردید و از صبح تا شب درگیر همین شغل هستید.
هیچ شغل درستی، عیب و عار نیست. هرگز بابت شغلم ناراحت نشده‌ام و خیلی خوشحال جلوی در یا داخل مغازه حضور دارم. لازم شده چند ساعت کمک هم کرده‌ام.

* به ورزش خودتان می‌رسید؟
در یک ماه گذشته خیلی کمتر از همیشه فرصت کرده‌ام ورزش کنم. چون جای مغازه عوض شد، درگیر تغییر جا، ساخت دکور، یکسری خریدها و نصب امکانات بودم. در شرایط عادی دوست دارم ۳ ساعت در روز فرصت ورزش کردن داشته باشم. اما در این یکی، دو ماه گذشته این وقت را نداشته‌ام و بعد از تعطیلات، تمریناتم را از سر می‌گیرم.

* تمرین برای‌تان اجباری است یا عادت؟
من از نوجوانی سخت ورزش کرده‌ام و این بخشی از زندگی‌ام است. اگر ورزش نکنم زندگی به کامم تلخ می‌شود.

* بازیکنان به فشردگی لیگ اعتراض دارند، این اعتراض وارد است؟
زمان بازیگری‌ام در تیم‌مان بازیکن داشتیم که قبل از ظهر ۲ ساعت در زمین خاکی بازی می‌کرد و غروب برای تیم در لیگ به میدان می‌رفت و عالی هم بازی می‌کرد. در آن ایام نه ماساژوری بود نه فیزیوتراپی، نمی‌دانم علی‌رغم پیشرفت علم و امکانات چرا بدن‌های بازیکنان این نسل این‌قدر ضعیف‌تر از نسل ماست. این را هم در نظر بگیرید برای این‌ها مکمل استفاده می‌شود. اردو می‌روند. تغذیه‌شان هم در مقایسه با تغذیه نسل ما بسیار بهتر است.

* صحبت خاصی مانده؟
برای تک‌تک ایرانیان آرزوی تندرستی و خوشحالی دارم. مردم ما قدر خودشان را بدانند. می‌دانم مشکلات وجود دارد، ولی زندگی زودگذر است و باید سعی کنیم بهتر زندگی کنیم. اگر همه دلسوز باشند شرایط بهتر می‌شود. امیدوارم سال ۹۸ خیلی بهتر از سال ۹۷ باشد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:  khabaronline.ir