پزشک بارسلونا چه ماده ای در بینی مسی ریخت؟
در جریان دیدار تیم های بارسلونا و منچستر یونایتد, لیونل مسی دچار مصدومیت شد که توسط کادر پزشکی تیم بارسلونا درمان شد

ماده ای که پزشک بارسا در بینی مسی ریخت، چه بود؟

در جریان دیدار دو تیم منچستریونایتد و بارسلونا در دور رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، برخورد دست کریس اسمالینگ به صورت مسی، باعث شد تا بینی مسی دچار خونریزی شود.

خونریزی بینی مسی شدید بود و شکافی پائین چشم چپش ایجاد شده بود. بلافاصله پزشک بارسلونا و یکی از دستیارانش وارد زمین شدند تا شرایط مسی را زیرنظر بگیرند. آنها در ابتدا نتوانستند مانع از خونریزی بینی مسی شوند. دکتر ریکارد پرونا، پزشک اصلی باشگاه کاتالان دردستش بطری کوچکی داشت که مایع آن به رنگ سفید رنگ بود.

 او بعد از آنکه نتوانست خونریزی بینی مسی را بند بیاورد، ستاره آرژانتینی بارسا را به خارج از زمین برد تا در کمال آرامش او را درمان کند. در همان زمان، او از این بطری کوچک مایعی را در بینی مسی ریخت. مسی چند ثانیه ای منتظر ماند و سپس به زمین چمن بازگشت.

اما مایعی که پزشک باشگاه کاتالان در بینی مسی ریخت چه بود؟ مایعی برای بهبود اوضاع بینی که مانع ازخونریزی بینی می شود. این ماده در حقیقت دارای گلیسین و کلسیم است که در پروسه طبیعی انعقاد خون تاثیر زیادی دارد. البته طبق توصیه پزشکان برای استفاده از این ماده، باید حجم خون موجود در بینی خالی شود تا این ماده بتواند اثرش را بگذارد.

کادر پزشکی بارسلونا همیشه چند شیشه از این ماده را به همراه دارد و از آنجا که داوران به بازیکنانی که دچار خونریزی می شوند، اجازه حضور در زمین را نمی دهند، پزشکان درمواقع لازم از این دارو استفاده می کنند.

خوشبختانه این دارو به پزشک بارسلونا کمک کرد تا خونریزی بینی مسی را بند بیاورد و مسی توانست به حضور در زمین ادامه دهد. البته این اتفاق سبب شد تا مسی نتواند به راحتی و به صورت عادی تنفس کند، چرا که بینی او به دلیل خونریزی فراوان کیپ شده بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net