تلاش امیر قلعه نویی برای فرار از مسئولیت شکست هایش با صحبت های عجیب
قلعه‌نویی می‌خواست با صحبت‌های جنجالی، فشار را از روی خود بردارد و مسائل دیگر غیر از اتفاقات فنی را دلیل این باخت بداند، اما آمارها چیز دیگری را نشان می‌دهد

آمار عجیب قلعه‌نویی در کمتر از ۵۰ روز

امیر قلعه‌نویی بعد از قبول شکست مقابل پرسپولیس و حذف همراه با سپاهان از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، مصاحبه‌های تندی علیه سیاست مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و شاید ارکان و تصمیم‌سازان بزرگ‌تر از این دایره انجام داد و در آن، قهرمانی پرسپولیس را به مسائل پشت پرده مرتبط دانست؛ موضوعی که خشم شدید هواداران پرسپولیس را در پی داشت، اما در واقع این قلعه‌نویی بود که بازی را باخت و در فوتبال ایران جا افتاده که مربیان بازنده، به دنبال توجیه شکست‌شان با چنین ادبیاتی باشند.

اول اینکه سپاهان در نیم‌فصل اول قهرمان شد، اما در نیم‌فصل دوم عملکرد سؤال‌برانگیزی داشت و به نایب‌قهرمانی بسنده کرد. آن‌ها مقابل ۴ مدعی اصلی قهرمانی یعنی پرسپولیس، پدیده، تراکتورسازی و استقلال صاحب برتری نشدند و حتی به استقلال و تراکتورسازی باختند. تیم تحت هدایت قلعه‌نویی همچنین در نیم‌فصل دوم، از مجموع ۴۵ امتیاز ممکن، ۱۸ امتیاز را از دست داد و با تیم‌هایی مثل صنعت نفت آبادان، ذوب‌آهن، فولاد خوزستان و نساجی مازندران نیز به تساوی رسید تا دستش از کسب قهرمانی کوتاه بماند.

همچنین سپاهان در جام‌حذفی هم با شانس و اقبال تا نیمه‌نهایی رسید؛ آن‌ها در مرحله اول با شهرداری ماهشهر تیم قعرنشین لیگ یک در فصل گذشته بازی کردند و با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسیدند. سپس با نساجی تقابل داشتند که در وقت قانونی، کار با تساوی تمام شد اما در ضربات پنالتی ۴ بر ۳ این تیم مازندرانی را از پیش رو برداشتند. در یک‌چهارم نهایی به تور مس کرمان خوردند که با اشتباه عجیب کادر فنی تیم مقابل و دادن ضربه پنالتی به دروازه‌بان تازه تعویض‌شده، تیم نادر دست‌نشان هم برابر سپاهان با حساب ۸ بر ۹ شکست را پذیرفت. در برابر پرسپولیس هم کار به وقت‌های اضافی کشید و سرخ‌پوشان کار را تمام کردند.

جالب اینکه قلعه‌نویی در ۲۳ فروردین مقابل استقلال در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، با حساب یک بر صفر شکست خورد و در تاریخ ۸ خرداد، همین ناکامی بزرگ را مقابل پرسپولیس در اصفهان تکرار کرد. دو شکست در دو بازی بزرگ و تأثیرگذار که در دیدار اول، قهرمانی لیگ را از دست دادند و در دیدار دوم، قهرمانی جام حذفی را!



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:  خبرورزشی