کاهش شدید قیمت نیمار!
قیمت نیمار بازیکن تیم پاری سن ژرمن بخاطر حواشی و مشکلاتی که با او همراه بوده, حسابی کاهش پیدا کرده است

کاهش 100 میلیون یورویی ارزش نیمار

در چند فصل اخیر نیمار بیشتر به دلیل واکنش ها و رفتارهای بیرون زمین در صدر اخبار بوده تا حرکات درون زمین و همین موضوع باعث شده که ارزش این بازیکن نسبت به زمانی که به پی اس جی پیوست کاهش پیدا کند.

ستاره برزیلی بارها در تمرینات پاری سن ژرمن با هم تیمی های خود مجادله داشته، مصدومیت های پی در پی گریبانگیرش شده و اخیرا نیز به تجاوز متهم شده است. مصدومیت آخر و باعث شد که نیمار حضور در کوپا آمریکا که چند روز دیگر در برزیل آغاز می شود را نیز از دست بدهد و بعضی از حامیان مالی او نیز نگران شرایط خود هستند.

مسترکارد پیش از این نیمار را از فهرست تبلیغاتی خود حذف کرده و انتظار می رود که شرکت هایی مانند نایکی و ردبول نیز بیانیه هایی را منتشر کنند.

از نظر فوتبالی، پاری سن ژرمن نگران است که ارزش نیمار به عنوان یک بازیکن از 222 میلیون یورویی که در سال 2017 برای خریدش از بارسلونا پرداخت شد، کاهش پیدا کند.

اکیپ خبر داده که نیمار از زمان انتقال به پی اس جی تنها در 51.8 درصد از بازی های این تیم به میدان رفت که در مقایسه با 87 درصد لیونل مسی و 77 درصد رونالدو در مدت زمان مشابه، آمار بسیار کمی است. موسسه بررسی فوتبال CIES نیز ارزش این بازیکن را از 213 میلیون به بین 120 تا 150 میلیون در سال 2019 کاهش داده است.

غیبت اخیر او در کوپا آمریکا به این معناست که او از فهرست 50 نفره نامزدهای دریافت جایزه توپ طلا نیز خط خواهد خورد. با این حال سایت ترانسفرمارکت همچنان قیمت این بازیکن را حدود 180 میلیون یورو اعلام کرده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net