2 ایرانی در جمع 6 ارمنی که جام جهانی فوتبال را تجربه کردند
خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی ۶ بازیکن ارمنی برتر فوتبال را معرفی کرد که نام دو بازیکن تیم ملی ایران نیز در آن دیده می‌شود

ارمنی های حاضر در جام جهانی فوتبال

بازیکنان ارمنی در طول تاریخ در تیم‌های مختلف حضور داشتند و تنها ۶ بازیکن بودند که حضور در جام جهانی را تجربه کردند. در این بین آندرانیک اسکندریان و آندرانیک تیموریان دو بازیکن ایرانی بودند که تیم ملی را در جام جهانی همراهی کردند. این ۶ بازیکن در زیر آورده می‌شوند.

* نیکیتا سیمونیان (شوروی)

* ادوارد مارکاروف (شوروی)

* آندرانیک اسکندریان (ایران)

آندرانیک اسکندریان عضو تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ بود و در بازی برابر اسکاتلند دروازه خودی را گشود و برابر هلند نیز به میدان رفت. او در ۲۱ سالگی به عضویت تیم تاج در آمد. او در سال ۱۹۷۵ قهرمان ایران شد و سپس قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را به دست آورد و در المپیک نیز حاضر بود. او مدت‌ها نیز در نیویورک کاسموس بازی کرد و توانست افتخارات مهمی به دست بیاورد و سرانجام روی به تولید وسایل ورزشی آورد.

* خورن هوانسیان (شوروی)

* آلن بوغوسیان (فرانسه)

* آندرانیک تیموریان (ایران)

این بازیکن در دو دوره جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ برزیل برای ایران بازی کرد. او ششمین بازیکن ارمنی بود که توانست حضور در جام جهانی را تجربه کند. تیموریان که فوتبالش را در عقاب تهران شروع کرد، توانست دوران موفقیت آمیزی را در بولتون در لیگ برتر سپری کند. او همچنین در سال ۲۰۰۸ با امضای قراردادی به فولام پیوست. او مدت‌ها در چند تیم ایرانی و تیم ملی ایران بازی کرده است. در سال ۲۰۱۱ او بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را به بازو بست تا اولین کاپیتان مسیحی ایران لقب بگیرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir