5 اشتباه زیدان در شب شکست تحقیرآمیز
زین الدین زیدان پس از 10 ماه دوری از نیمکت رئال مادرید بار دیگر هدایت این تیم را بر عهده گرفت اما به نظر می رسد که اشتباهات متعدد او پیش از آغاز فصل جدید باعث شده که توجه بسیاری به او معطوف شود

پنج اشتباه مهم زیدان در رئال مادرید

زیدان پس از شکست تحقیرآمیز و با نتیجه 7 - 3 برابر اتلتیکو مادرید، اشتباه خود در کسب چنین نتیجه ای را پذیرفت. رئال مادرید تا به حال در بازه زمانی آماده سازی پیش فصل خود در آمریکا 3 بازی انجام داده که در دوتای آنها شکست خورده و یک بازی نیز به تساوی کشیده است. این در حالی است که آنها 12 گل نیز در این 3 دیدار دریافت کرده اند که 7تای آن برابر اتلتیکو مادرید بوده و همین باعث شده که ابهامات بسیاری درباره موفقیت زیدان در دور دوم حضور خود در رئال مادرید ایجاد شود.

1. ترکیب مشابه همیشگی

اگر ادن هازارد را به جای کریستیانو رونالدو و تیبو کورتوا را به جای کیلور ناواس قرار دهید، این رئال مادرید دقیقا همان تیمی است که زیدان در فصل 18 - 2017 به زمین می فرستاد. هیچ یک از بازیکنانی که به تازگی خریداری شدند به جز ادن هازارد، تضمینی برای حضور ثابت در ترکیب 11 نفره اصلی رئال مادرید نخواهند داشت. اما با این حال در مسابقات دوستانه پیش فصل نیز استفاده چندانی از این بازیکنان در ترکیب تیم نشد.

2. عدم تغییر سیستم

زیدان در دیدار برابر آرسنال از سیستم 2 - 4 - 4 استفاده کرد و لوکا یویچ در خط حمله در کنار کریم بنزما قرار گرفت اما سیستم اول و موردنظر زیدان همچنان همان سیستم 3 - 3 - 4 همیشگی این مربی است. مگر این که یک بازیکن جدید تازه وارد ذهنیت و نظر او را تغییر دهد. در غیر این صورت بعید به نظر می رسد که سیستمی جز این در روز اول رقابت های لالیگا مورد استفاده قرار بگیرد.


3. عدم ظرفیت واکنش سریع

مادرید در هر سه دیداری که تا به اینجا انجام داده خیلی زود از تیم حریف عقب افتاده است و در همه این بازی ها هیجان کمی برای جبران گل های خورده از خود نشان داده است. آنها 8 گل از 12 گل دریافتی خود را در نیمه اول این سه دیدار دریافت کرده اند. تغییرات زیدان تاثیر چندانی در تغییر این شرایط نداشته می توان گفت که در هیچ مقطعی او سوپرایزی برای تماشاگران یا تیم حریف نداشته است.

4. دقایق کم حضور در میدان برای بازیکنان جوان

به نظر می رسید که مصدومیت براهیم دیاز باعث شد که دقایق حضور بازیکنان جوان تیم در میدان کمتر شود اما علیرغم درخش بی نظیر تاکفسو کوبو و رودریگو در دیدار برابر بایرن مونیخ که عملکردی بهتر از تمام بازیکنان در زمین داشتند، آنها باز هم فرصت زیادی برای اثبات توانایی های خود در سایر دیدارها پیدا نکردند.

5. عدم انتقاد از تیم در برابر رسانه ها

زیدان همیشه در نشست های خبری خود حالت یکسانی دارد و این اصل هرگز تغییر نکرده است. او هرگز و حتی پس از دریافت 5 گل در نیمه اول در برابر رقیب سنتی و همشهری خود، اتلتیکو مادرید، حاضر به انتقاد از تیم خود نشد. تنها لحظاتی که صدای این مربی فرانسوی در طول پاسخگویی به خبرنگاران تغییر کرده زمانی بوده که درباره گرت بیل صحبت کرده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net