خاطره همسر ناصر حجازی از رفتن به ورزشگاه
همسر مرحوم ناصر حجازی می‌گوید در جوانی برای دیدن بازی‌های همسرش به ورزشگاه می‌رفته و هیچ اتفاق زشت یا بدی ندیده است

همسر ناصر حجازی: استادیوم از پارک و خیابان و ماشین که امن‌تر است

بهناز شفیعی، همسر زنده‌یاد ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران درخصوص احتمال حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: هر اتفاقی یک‌سری هزینه‌ها دارد و باید دید ارزش یک کار چقدر است. خود من در جوانی برای دیدن بازی‌های همسرم به ورزشگاه می‌رفتم و هیچ اتفاق زشت یا بدی ندیدم. در کشور ما یک فرهنگ وجود دارد؛ اگر بگویند فلان کار ممنوع است، خیلی‌ها فکر می‌کنند خبری است و می‌روند دنبال کار ممنوع یا مثلاً وقتی قیمت ارز بالا می‌رود، خیلی‌ها می‌روند ارز می‌خرند و تا ارزان می‌شود، از ترس ارزان‌تر شدن می‌روند همان ارز را می‌فروشند. پراید ارزان‌تر که بود، مشتری‌اش کمتر از الان بود. حالا درباره حضور بانوان در استادیوم‌ها نیز همین است!

شفیعی ادامه داد: اگر حضور بانوان آزاد اعلام شود، برای یکی، دو ماه همه شوق دارند بروند ببینند دیدن فوتبال از داخل ورزشگاه چه لذتی دارد و بعد دل‌شان را می‌زند! حساب یک‌سری بازی‌های مهم مثل بازی پرسپولیس و استقلال جداست، اما می‌خواهم بگویم برای فرهنگ خودمان هم شده باید رعایت ادب و نزاکت را بکنیم. اگر مسئولان ببینند عرف رعایت می‌شود، مخالفتی با حضور بانوان در ورزشگاه نمی‌کنند، اما خطاب به همین مسئولان هم باید بگویم کسانی که دنبال یک‌سری کارها هستند، همان کارها را در پارک، خیابان، منزل، اتومبیل و... انجام می‌دهند و استادیوم‌ها امن‌تر از جاهای دیگر هستند، چون صدها و هزاران نفر در ورزشگاه‌ها حضور دارند و ما ایرانی‌ها عادت داریم در جمع خودمان را خوب نشان بدهیم.

همسر مرحوم حجازی در پایان گفت: وقتی حضور بانوان در ورزشگاه حتی در کشوری مثل سعودی آزاد است و در عراق که تازه از شر جنگ و داعش خلاص شده، خانم‌ها به ورزشگاه‌ها می‌روند، برای کشور ما با فرهنگ چند هزار ساله زشت است زنان حق حضور در ورزشگاه نداشته باشند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir