برانکو مقابل الهلال خوب می بازد!
برانکو ایوانکوویچ در دوران مربی‌گری‌اش از هیچ تیمی به اندازه الهلال عربستان خاطره بد ندارد

پروفسور؛حریف محبوب آبی‌های ریاض!

برانکو هرچقدر هم کارنامه پرباری در مربی گری اش داشته باشد،مقابل یک تیم نتوانسته هرگز به موفقیت برسد و ضعیف ترین عملکرد ممکن را به همراه تیم هایش مقابل این تیم تجربه کرده. تیمی که الهلال عربستان نام دارد. آبی های قدرتمند فوتبال عربستان از قضا طی سالیان اخیر چندین و چندبار مقابل برانکو و تیم هایش قرار گرفته اند و هربار پروفسور کروات را با شکست مواجه کرده اند.به بهانه آخرین تقابل برانکو با الهلال که بازهم با شکست این مربی همراه بود،مروری کرده ایم بر تمام ناکامی های برانکو مقابل گربه سیاهش و ؟ گلی که در تیم های مختلف از این تیم خورده:

الاتفاق عربستان

سابقه جدال های برانکو و الهلال به خیلی سال پیش بر می گردد. زمانی که برانکو در فصل 2011-2012 در لیگ عربستان و تیم الاتفاق مربیگری می کرد.شاگردان برانکو در آن فصل در دو دیدار رفت و برگشت مقابل الهلال دو بار با این تیم با نتایج 3-3 و 2-2 مساوی کردند تا برانکو در اولین تقابل هایش با الهلال 5 بار دروازه خود را باز شده ببیند و 5 گل هم به حریفش بزند. نتایجی که برای شروع چندان ضعیف به نظر نمی آید اما در ادامه داستان برانکو و الهلال جور دیگری نوشته شده است.

پرسپولیس

از وقتی که برانکو به پرسپولیس آمد، این تیم دیدارهای زیادی را مقابل الهلال تجربه کرد.دیدارهایی که اغلب با شکست و ناکامی برای سرخ پوشان همراه بود. برانکو اواخر فصل 93-94 مربیگری در پرسپولیس را آغاز کرد و توانست در همان موقع به همراه تیمش به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2015 برسد و در آن مرحله به مصاف نماینده قدرتمند عربستان برود.پرسپولیس در دیدار رفت در آزادی توانست 1-0 حریف خود را شکست دهد اما داستان بازی برگشت 180 درجه متفاوت بود و الهلال با حمایت هواداران پر شور خود در ریاض توانست با 3 گل پرسپولیس را ببرد و سرخ پوشان وداعی تلخ با آسیا داشته باشند.

سال 2017 یک بار دیگر نوبت به رویارویی برانکو و الهلال رسید. ابتدا در مرحله گروهی و بعد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا. در دور گروهی دو تیم به نتیجه تساوی 0-0 و 1-1 رسیدند اما در نیمه نهایی الهلال با درخشش عمر خریبین در بازی رفت 4 بار دروازه بیرانوند را گشود و بازی برگشت هم با نتیجه 2-2 به پایان رسید تا آبی های عربستان با زدن 6 گل در دو بازی رفت و برگشت به تیم برانکو،کار پرسپولیس را تمام کنند.

الاهلی عربستان

داستان ناکامی های برانکو مقابل الهلال گویا تمامی ندارد. پروفسور کروات که پس از کسب انواع موفقیت ها و افتخارات با پرسپولیس تصمیم به ترک ایران و پیوستن به تیم الاهلی عربستان گرفته بود، در اولین بازی خود روی نیمکت تیم جدیدش باید به مصاف الهلال،رقیب دیرینه اش می رفت. دیداری که نه در چارچوب لیگ عربستان که در چارچوب دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2019 برگزار می شد. شاگردان برانکو علی رغم اینکه میزبان حریف آبی پوش خود بودند و نیمه اول را هم 2-1 به نفع خود خاتمه دادند، در نهایت با نتیجه 4-2 بازی را واگذار کردند تا در پایان بازی رفت عملا کار این تیم تمام شده باشد.

بازی برگشت این دو تیم هم در ریاض با نتیجه 1-0 به نفع الاهلی خاتمه یافت اما باخت سنگین بازی رفت در نهایت باعث حذف الاهلی شد تا کارنامه ضعیف برانکو مقابل الهلال همچنان ادامه دار باشد و این مربی 19 گل خورده و 3 باخت را در کارنامه خود در جدال با الهلال تجربه کرده باشد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir