واکنش علیرضا علیفر به جدیدترین اشتباهش
در جریان بازی رئال مادرید و لوانته، علیرضا علیفر، گزارشگر بازی از حضور سیدجلال حسینی در ترکیب لوانته خبر داد و حسابی خبرساز شد. او در مورد گزارش خود با خبرآنلاین گفت‌وگو کرد

اسکای اسپورت نوشته سیدجلال رفته لوانته، من هم گفتم حتما سه‌سوت رفته!

هفته چهارم لالیگای اسپانیا درحالی برگزار شد که رئال مادرید و لوانته به مصاف هم رفتند و رئال مادرید موفق شد با نتیجه 3 - 2 پیروز شود. نکته عجیب ماجرا اما در بیرون از زمین رقم خورد، جایی‌که علیرضا علیفر، در حالی که بازیکنان را معرفی می‌کرد از سیدجلال حسینی، کاپیتان باشگاه پرسپولیس به‌عنوان بازیکن لوانته یاد کرد و او را هافبک این تیم دانست. علیفر البته این اشتباه خود را خیلی سریع تصحیح کرد و نام صحیح بازیکن را گفت. او در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره این موضوع صحبت کرد.

*آقای علیفر داستان بازی رئال - لوانته و سیدجلال حسینی چیست؟

من قبل از بازی در اسکای اسپورت، نام سیدجلال را دیدم و نه تنها در این بازی بلکه در سه بازی قبلی هم طبق نوشته اسکای اسپورت، سیدجلال در ترکیب این تیم حضور داشته است، اما من در میانه های نیمه اول فهمیدم که نام بازیکن اصلی چیست و این موضوع را تصحیح کردم.

*احساس نکردید که ممکن است کسی شما را سرکار گذاشته باشد؟

جز ویکی‌پدیا سایت‌های دیگر قابل ویرایش نیستند و اگر هم ویکی‌پدیا بود، وقتی شما نام بازیکن را لمس می‌کردید، بعد از آن عکس سیدجلال نمی‌آمد و البته درنهایت هم من فهمیدم و این موضوع را تصحیح کردم.

*شما که می‌دانید جلال حسینی در کدام تیم بازی می‌کند

بعضی‌وقت‌ها بازیکن‌ها سه‌سوت به تیم دیگر می‌روند و هیچ اطلاع‌رسانی‌ای هم صورت نمی‌گیرد. من ملاکم سایت‌های جهانی است و اسکای اسپورت هم اصلا قابل ویرایش نیست و معتبر است.

*جلال حسینی در پرسپولیس به میدان رفته، چطور می‌تواند به این سرعت به اسپانیا برود و سه بازی انجام دهد؟

من سه بازی را همین الان نگاه کردم تا ببینم سایت در بازی‌های قبل چه چیزی نوشته است، اما اگر شما این ماجرا را با ماجرای دولاب امیر هم مقایسه کنید، می‌بینید اگر نام این شخص را لمس کنید، صفحه امیر دولاب باز نمی‌شود، اما در این مورد صفحه خود بازیکن باز شد و مشکلی ایجاد نشد.

*آقای علیفر، مشکل این‌جاست که اگر همچین انتقالی در فوتبال ایران صورت بگیرد، تمام رسانه‌ها از آن می‌نویسند و همه جا پر از خبرهای این انتقال می شود.

من نمی‌توانم ده دقیقه قبل از بازی این موضوع را جست‌وجو کنم و به سایتی مثل اسکای اسپورت اعتماد می‌کنم. در همان زمان هم سایت اسکای اسپورت را به شکل‌های مختلف بررسی کردم و بازهم عکس سیدجلال حسینی آمد. من یک لحظه گفتم که سیدجلال، بازیکن شماره هفده است و بعد از آن هم اصلاح کردم که بازیکن شماره هفده شخص دیگری است.

*عده‌ای از منتقدین شما می‌گویند که شما از قصد این اشتباهات را انجام می‌دهید، نظر شما درباره این اتفاق چیست؟

من با این سابقه و 25 سال کاری که انجام دادم، در حد و اندازه‌های خودم مشهور هستم و نیازی به انجام دادن این کارها ندارم. من در خیابان با عینک و کلاه، حاضر می‌شوم تا مردم من را نشناسند، چون شناخته‌شدن هیچ سودی برای من ندارد و فقط باید عکس بیندازم و درباره حرف‌هایی که در گزارش‌هایم گفته‌ام صحبت کنیم. این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود برای جوانی است که می‌خواهد با این کار مطرح شود و اسمش بر سر زبان‌ها بیفتد و من نیازی به این کارها ندارم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir