آماده باش برای بازگشت ژوزه مورینیو به رئال مادرید
به نظر می رسد با توجه به شرایط زیدان در رئال مادرید, دیر یا زود شاهد حضور و بازگشت ژوزه مورینیو به مادرید باشیم

همه چیز آماده بازگشت مورینیو به رئال مادرید

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال از زمان جدایی اش از منچستریونایتد، لحظات متفاوتی را پشت سرگذاشته. او مدتی با دوری از تمام سروصداها و جنجالها، برروی افکار و ایده هایش تمرکز کرد و به مرور متدولوژی فوتبالی اش پرداخت و از خودش این سوال را پرسید که از چه نظراتی باید تغییر کند.

مورینیو حالا دیگر روی فاریا، دستیار اصلی و دست راستش را در اختیار ندارد؛ چرا که در چند ماه پایانی ماجراجویی اش در یونایتد او را برکنار کرد. و درطول این مدت به این نیاز داشت تا یک کادرفنی مقتدر و پرانرژی را برای ماجراجویی های بعدی اش در دنیای مربیگری آماده کند. مورینیو در طول این مدت با چندین سرمربی، چندین مربی بدنساز و همکاران قبلی اش صحبت و گفتگو کرد تا مشکلات کارش را پیدا کند و بداند که برای آنکه بتواند در بالاترین سطح مربیگری به فعالیتش ادامه دهد، باید چه ایراداتی را برطرف کند.

او خیلی زود تصمیم گرفت تا کاملا با دنیای فوتبال قطع رابطه نکند و همکاری های متعددی با رسانه های خبری داشت. در ابتدا با شبکه تلویزیونی روسیه ای RT همکاری کرد و سپس به سراغ Dzan رفت و بعد با اسکای سپورتس کار کرد و همان زمان بود که اعلام کرد که مسئولیت یک متخصص یا کارشناس فوتبالی خیلی سخت تر از چیزی است که تصور می کرده. او در طول این مدت صحبتهای جالب توجه و پرحرف و حدیثی را هم برزبان آورد..برخی از آنها حملات مستقیم و یاغیرمستقیم علیه یوناتید بود و گاهی هم به انتقاد از سولشر و لمپارد پرداخت و درعین حال از این تجربه راضی به نظر می رسید. مورینیو در بازگشتش به اولدترافورد به عنوان کارشناس فوتبالی حسابی مورد تشویق و لطف هواداران این تیم قرار گرفت.

در طول این مدت، شایعاتی هم درمورد آینده و بازگشت او به دنیای مربیگری منتشر شد؛ چینی ها، پرتغالی ها (اسپورتینگ لیسبون)، فرانسوی ها (المپیک لیون) خواهان به خدمت گرفتن آقای خاص بودند و روزنامه بیلد چند روز پیش از تمایل دورتموند برای به خدمت گرفتن مورینیو خبر داد و حتی برخی رسانه ها اعلام کردند که مورینیو درحال یادگیری زبان آلمانی است.

اما اخیرا آئولاس، رئیس باشگاه لیون به نکته جالبی اشاره کرد:« مورینیو تصمیمش را گرفته که کجا می خواهد مربیگری کند.» و احتمالا حق با اوست؛ مورینیو همه شرایط را فراهم کرده و حتی کادر فنی اش را هم آماده و مشخص کرده و تنها تاریخ دقیق شروع به کارش تعیین نشده است. اینها را نزدیکان مورینیو اعلام کرده اند؛ آقای خاص درانتظار بازگشت به رئال مادرید است. او براین باور است که مادریدی ها او را دوست دارند و درعین حال می داند که جایگاه زین الدین زیدان روی نیمکت مربیگری این تیم حسابی متزلزل است. او امیدوار است تا فرصت دیگری برای کار کردن در مادرید پیدا کند. سران باشگاه مادریدی هم تمایل زیادی به همکاری مجدد با مورینیو دارند

حالا نزدیکان مورینیو گفته اند که فقط بحث زمان حضور او روی نیمکت مربیگری رئال مادرید مطرح است و این اتفاقی است که دیریا زود شاهد رخدادنش خواهیم بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir