پشت پرده عدم قبول سرمربی گری تیم ملی توسط قلعه نویی
به نظر می‌رسد قلعه‌نویی تمایل ندارد پیشنهاد حضور در تیم ملی را مستقیما قبول کند تا مورد غضب هواداران سپاهان قرار نگیرد، شاید هم بخاطر قراردادش

چه کسی پیشنهاد تیم ملی را رد می‌کند؟ سپاهان یا قلعه‌نویی؟

بعد از جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران، همه توجهات به سمت برانکو ایوانکوویچ برای جانشینی او رفت. برانکو که پرسپولیس را در شرایط نه چندان خوبی ترک کرد و بر سر مطالباتش با این باشگاه هنوز مساله دارد، حاضر نشد برای حضور در تیم ملی به پرسپولیس تخفیف دهد و از دستمزدش در تیم ملی هم بکاهد تا اینکه فدراسیون نیز مذاکره با او را بی‌نتیجه قطع کرد.

بعد از منتفی شدن حضور برانکو، گزینه‌های داخلی برای هدایت تیم ملی مطح شدند. یحیی گل‌محمدی، علی دایی و امیر قلعه‌نویی نام‌های مورد نظر فدراسیون بودند. گل‌محمدی اما به جای تیم ملی راهی پرسپولیس شد. دایی هم که تا هفته گذشته اصلی‌ترین گزینه هدایت تیم ملی بود بنظر بدلیل برخی مخالفت‌ها از نیمکت این تیم دور شد. در این میان فقط قلعه‌نویی مانده بود و حتی برخی از مذاکره مجدد با دو مربی خارجی یعنی دراگان اسکوچیچ و دبیاسی ایتالیی خبر دادند. با این حال در روزهای گذشته اخباری که از منابع مختلف شنیده می‌شود از احتمال بالای حضور قلعه‌نویی در تیم ملی خبر می‌دهند.

اما مساله این‌جاست که قلعه‌نویی اکنون در سپاهان و در کورس قهرمانی لیگ برتر است و خودش را برای حضور در لیگ قهرمانان آماده می‌کند. سپاهان در فصل‌های گذشته نتایج خوبی نمی‌گرفت ولی با آمدن قلعه‌نویی فصل گذشته نایب قهرمان شد و به لیگ قهرمانان صعود کرد و در این فصل هم از مدعیان لیگ است و همین موضوع کار را برای جدایی قلعه‌نویی سخت‌تر کرده است.

نکته مهم این است که به نظر می‌رسد کسی در این باشگاه دوست ندارد مسئولیت جدایی احتمالی قلعه‌نویی را بر گردن بگیرد، حتی خود قلعه‌نویی. هفته گذشته و بعد از بیشتر شدن شایعات حضور قلعه‌نویی در تیم ملی، حساب توییتر تیم فوتبال سپاهان به نقل از امیر قلعه‌نویی نوشت: "هیچ‌گونه مذاکره‌ای برای حضور در تیم ملی انجام نداده‌ام. تمرکزم تنها به سپاهان و شروع دور برگشت لیگ است."

با این حال بعد از منتشر شدن این توییت بسیاری اعتقاد داشتند فدراسیون پیشنهاد داده تا قلعه‌نویی به صورت همزمان در تیم ملی و سپاهان کار کند.

هر چند قلعه‌نویی هفته قبل مذاکره با تیم ملی را تکذیب کرده بود اما دو شب قبل در نشست خبری پیش از بازی با فولاد اعلام کرد که فدراسیون یک بار با او مذاکره کرده است: "فدراسیون برای تیم ملی یک بار با من صحبت کرد و با من جلسه گذاشت. این را بدانید که افتخار مجموعه سپاهان است که تا یک سال و نیم گذشته، مربی‌اش کاندید تیم ملی است. من هم در جواب تیم ملی گفتم، گزینه اول و دوم و سوم من سپاهان است. البته شما هم می‌دانید تیم ملی شرایطش فرق می‌کند و من به آن‌ها گفتم که باید نظر مجموعه سپاهان را هم بپرسید و ‌آن‌ها هم حرفه‌ای گری خود را انجام دادند. من نظر شخصی خود را در این رابطه گفتم و همه فکر و ذهنم سپاهان بوده است."

این صحبت‌های قلعه‌نویی نشان داد او با اینکه گزینه‌های اول تا سومش را سپاهان عنوان کرده اما چون خودش پیشنهاد فدراسیون را رد نکرده پس می‌توان نتیجه گرفت به حضور در تیم ملی بی‌تمایل نیست اما او نمی‌خواست با قبول مستقیم پیشنهاد تیم ملی سپاهان را در نیمه راه رها کند و خشم هواداران این تیم را برای خودش بخرد. شاید هم تکلیف قراردادش با سپاهان و یا هم قرارداد جدیدش با تیم ملی مانع اعلام نظر قاطع این مربی برای حضور در تیم ملی شده و او به همین دلیل همه چیز را منوط به تصمیم مدیران باشگاه کرده است.

مسعود تابش، مدیرعامل سپاهان نیز در روزهای گذشته بارها به صورت غیر مستقیم  نشان داده راضی به جدایی قلعه‌نویی نیست: "اگر منظورش مدیران فدراسیون یا جای دیگر است، به ما ربطی ندارد. اگر منظورش مدیران سپاهان هستند که مدیران باشگاه سپاهان اعم از من و دیگر اعضای هیات مدیره صد درصد مخالفیم. مردم هم نگرانند و حق دارند. با توجه به اینکه اولویت قلعه‌نویی سپاهان است و با ما قرارداد دارد و باشگاه هم مایل به جداییش نیست، خودش باید تصمیم بگیرد و یک کلمه به فدراسیون بگوید نه".

قلعه‌نویی با باشگاه سپاهان قرارداد دارد و وقتی مدیران باشگاه با جدایی سرمربی تیم‌شان مخالف باشند او نمی‌تواند از این تیم جدا شود، مگر اینکه بند خاصی در قراردادش وجود داشته باشد. البته می‌توان این‌گونه هم برداشت کرد که حتی اگر مدیران سپاهان بنا بر هر دلیلی راضی به جدایی قلعه‌نویی شوند برای تبعات اداری و مالی آن سعی می‌کنند با چنین صحبت‌هایی مسئولیت جدایی او را از خود دور کنند.

این روزها نه قلعه‌نویی تمایل دارد مستقیما پیشنهاد فدراسیون را قبول کند و نه به نظر می‌رسد که فدراسیون برای هدایت تیم ملی گزینه دیگری داشته باشد. با این حال مخالفت مدیران سپاهان که قلعه‌نویی حضورش را در تیم ملی منوط به تصمیم آن‌ها دانسته است، کار را پیچیده‌تر کرده است.

سپاهان از هفته آینده قرار است در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و قطعا جدایی قلعه‌نویی از این تیم برای مدیرانش منطقی و عقلانی به نظر نمی‌رسد. پیدا کردن سرمربی ایده‌ال آن هم در کوران مسابقات بسیار سخت است و حتی در صورت رخ دادن این اتفاق، هماهنگ شدن سرمربی جدید با باشگاه و بازیکنان زمان می‌برد. زمانی که قطعا به ضرر سپاهان تمام می‌شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir