تمام درگیری های مهدی رحمتی از کی روش تا منصوریان
کارنامه ورزشی سیدمهدی رحمتی پر از افتخار و جام‌های قهرمانی و مهارهای فوق‌العاده است اما در کنار این‌ها یک واژه دیگر هم به چشم می‌خورد و آن‌هم درگیری او با مربیان و بازیکنان مختلف در فضای مجازی است

دروازه‌بانی که به جای عقاب، گلادیاتور فضای مجازی شد!

سیدمهدی رحمتی یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال ایران است که با وجود نزدیک شدن به چهل سالگی هم‌چنان آمادگی خوبی دارد و در سطح اول فوتبال ایران می‌درخشد و هرگز از یک سطحی پایین‌تر نرفته است. رحمتی با وجود عملکرد فنی درخشان حواشی بسیاری را هم تجربه کرده و سوابق زیادی از درگیری‌های او با مربیان و بازیکنان مختلف دیده می‌شود که بسیاری از آنها خبرساز بوده و حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته و در بسیاری از موارد با آشتی‌کنان هم همراه بوده است.

وحید طالب‌لو

اولین حاشیه نسبتا جدی رحمتی در دوران فوتبالش به دوره اول حضورش در استقلال برمی‌گردد. او ابتدای لیگ پنجم با نظر امیر قلعه‌نویی به استقلال پیوست تا در با وحید طالب‌لو برای حضور در ترکیب اصلی رقابت کند. رحمتی و طالب‌لو آن روزها در اوج جوانی بودند و با توجه به در پیش بودن جام جهانی هر دو می‌خواستند در ترکیب اصلی قرار بگیرند که همین موضوع حواشی مختلفی را هم در پی داشت. وضعیت به گونه‌ای شده بود که هرکدام از این دو نفر در ترکیب قرار می‌گرفت شاهد اخم‌ها و قیافه گرفتن‌های رقیبش بودیم و کار به جایی رسید در پایان فصل رحمتی تصمیم گرفت از استقلال جدا شود. جدایی رحمتی پایان حواشی این دو نفر نبود و او زمانی که در سپاهان بود به خاطر قرار دادن قرآن در دروازه به طالب‌لو اتهاماتی زد که در نهایت کار به شکایت و دادگاه هم کشیده شد. رحمتی و طالب‌لو ابتدای لیگ پانزدهم دوباره در استقلال هم‌تیمی شدند که این بار پیش از شروع فصل آشتی کردند و برخلاف ده سال قبل این بار رحمتی گلر شماره یک بود و طالب‌لو بدون سر و صدا روی نیمکت نشست. اخیرا رابطه این دو نفر بهتر از قبل شده و پس از خداحافظی طالبلو رحمتی با انتشار متنی در اینستاگرام از طالب‌لو تقدیر کرد.

کارلوس کی‌روش

بدون تردید خبرسازترین اختلاف مهدی رحمتی، مربوط با کارلوس کی‌روش بود که در زمان خود سر و صدای زیادی به راه انداخت  باعث شد او برای همیشه تیم ملی را از دست بدهد. هنوز کسی به طور دقیق نمی‌داند که بین رحمتی و کی‌روش چه گذشت ولی هرچه بود دودش به چشم دروازه‌بان سابق تیم ملی رفت و فرصت حضور در دو جام جهانی را از او گرفت و رحمتی که پس از بازی با ازبکستان گفته بود می‌خواهد موقتا مدتی از تیم ملی دور باشد برای همیشه پیراهن تیم ملی را از دست داد. کی‌روش حتی پس از جام جهانی 2014 هم حاضر به دعوت کردن از رحمتی نشد و زمانی که تیم ملی با مشکل گلر روبه‌رو بود و فشارها برای دعوت از رحمتی زیاد شده بود، چهار دروازه‌بان حاضر در اردو را همراه با خود به یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش برد تا نشان دهد هرگز از موضع خود درباره رحمتی کوتاه نمی‌آید.

جواد نکونام

نکونام یکی از دوستان نزدیک رحمتی بود و زمانی که به استقلال پیوست هم دوستی این دو بازیکن ادامه داشت و این دو نفر در اردوهای استقلال با یکدیگر هم‌اتاقی بودند تا این‌که موضوعات مربوط به کاپیتانی استقلال باعث شد این دو نفر باهم به مشکل بخورند. پس از آن رابطه رحمتی و نکونام باهم آشتی کردند و رابطه‌شان بهتر شد تا این‌که این دو نفر پیش از بازی فولاد – شهرخودرو که اخیرا هم برگزار شد با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند تا نشان دهند مشکلشان حل شده است.

امیرحسین صادقی

رحمتی و صادقی از دوستان صمیمی یکدیگر بودند ولی ماجرای خط خوردن رحمتی از تیم ملی در زمان کی‌روش و صمیمیت صادقی با نکونام باعث شد دروازه‌بان و مدافع اسبق استقلال با یکدیگر دچار مشکل شوند. اختلافی که بعدها توسط صادقی هم تایید شد و حتی صادقی در یک مصاحبه تصویری اتهامات زیادی به رحمتی زد که با شکایت او همراه شد. رحمتی و صادقی چندی پیش توسط یک دوست مشترک با یکدیگر دیدار کردند ولی به نظر می‌رسد رابطه آن‌ها هم‌چنان خوب نیست.

امیر قلعه‌نویی

سرمربی سابق استقلال و فعلی سپاهان یکی از کسانی است که رحمتی سال‌های زیادی را با او کار کرده اغلب افتخاراتش را هم در شرایطی به دست آورده که در تیم امیر قلعه‌نویی بوده است. رحمتی در دو مقطع با قلعه‌نویی دچار مشکل که شد که بار اول خیلی زود به اتمام رسید ولی سری دوم جدایی او از استقلال در پایان لیگ سیزدهم را به همراه داشت. اختلافات این دو نفر حتی به بازی استقلال – تراکتور در هفته ماقبل پایانی لیگ پانزدهم هم کشیده شد و رحمتی که آن زمان به استقلال برگشته بود با قلعه‌نویی شدیدا درگیر شد. با این وجود مثل بسیاری از درگیری‌های رحمتی او پس از چند سال با قلعه‌نویی آشتی کرد و اکنون رابطه بدی ندارند.

سیدجلال حسینی

شاید سریع‌ترین قهر و آشتی رحمتی مربوط به ماجرای او با سیدجلال حسینی باشد. رحمتی و حسینی سال‌ها در تیم ملی و سپاهان هم‌تیمی بودند و رابطه خوبی باهم دارند ولی درگیری در دربی 3-2 که با برتری استقلال و اخراج رحمتی همراه شد، مدتی رابطه آن‌ها را شکراب کرد ولی خیلی زود باهم آشتی کردند و اکنون رابطه خوبی دارند.

علیرضا منصوریان

یکی از درگیری‌ها و اختلافات رحمتی که بعد از گذشت چند سال هنوز حل نشده و به آشتی نرسیده اتفاقاتی است که میان او و منصوریان رخ داد. رحمتی و منصوریان در ابتدای حضور منصوریان در استقلال رابطه فوق‌العاده نزدیکی با یکدیگر داشتند ولی رابطه خوب آن‌ها تنها یک نیم فصل دوام داشت و منصوریان در بازی با سپاهان تصمیم گرفت به رحمتی بازی ندهد و بعد هم اعلام کرد با جدایی کاپیتانش مشکلی ندارد ولی رحمتی در استقلال ماندنی شد و جایگاهش را پس گرفت. پس از این اتفاقات رابطه رحمتی و منصوریان دوباره خوب شده بود تا این‌که منصوریان اواخر حضورش در استقلال تصمیم گرفت رحمتی را کنار بگذارد و این اتفاق در کنار بحث این دو نفر در آن برنامه نود معروف باعث شد از آن موقع رابطه رحمتی و منصوریان سرد شود.

خسرو حیدری

شماره دو سابق استقلال در پایان فصل قبل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و پس از خداحافظی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش درباره مسائل پشت پرده استقلال صحبت کرد که این موضوع با واکنش رحمتی و اشاره او به ماجرای پختن قرمه‌سبزی برای آن شخص مورد نظر همراه شد که در نهایت پای همسر حیدری را هم به این ماجرا باز کرد ولی خیلی زود تمام شد و ادامه نیافت.

حسین حسینی

جدیدترین درگیری رحمتی مربوط به بحث‌های اینستاگرامی او با سیدحسین حسینی است. این دو نفر تا همین چند ماه قبل در استقلال هم‌تیمی بودند و می‌شد حدس زد که رابطه گرمی ندارند ولی کمتر کسی تصور می‌کرد اختلافات آن‌ها تا این حد جدی باشد. رحمتی ابتدا با انتشار یک متن یه حسینی طعنه زد که با پاسخ گلر فعلی استقلال همراه شد و پس از آن رحمتی با انتشار یک عکس از مکالمه خصوصی این دو نفر پاسخ هم‌تیمی سابقش را داد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir