افشاگری برانکو از پیشنهاد خنده داری که پرسپولیس به او داد
برانکو سرمربی سابق پرسپولیس گفت: شرط پرسپولیس این بود که ۴۵۰ هزار یورو باقی مانده را در ۴۸ قسط به من پرداخت کنند! وقتی این را شنیدم گفتم هرگز نمی‌پذیرم

برانکو: گفتند ۵۰۰ هزار یورو در ۴۸ قسط می‌دهیم!

باشگاه پرسپولیس از سوی کمیته تعیین وضعیت فیفا به پرداخت مبلغ یک میلیون و ۵۵ هزار یورو محکوم شده است. تازه سود این پول و هزینه دادرسی پرونده را هم به آن اضافه کنید.

بعد از جدایی برانکو از پرسپولیس، مسئولان وقت باشگاه ادعا داشتند پول این مربی را به صورت نقد در تهران آماده کردند ولی او و وکیلش نیامدند که پول را بگیرند. حالا باید از همان مسئولان وقت باشگاه پرسید آن پول کجاست؟

چراکه بعد از تغییر مدیریت باشگاه مشخص شد ۱۷ میلیارد پول ادامه فصل هم پیشخور شده است.

در هر صورت پرسپولیسی‌ها دو بار با برانکو پای میز مذاکره نشستند. اولین بار در ترکیه بود که وکلای دو طرف همدیگر را ملاقات کردند. در آنجا پرسپولیس پیشنهاد داد برانکو پولی از آن‌ها دریافت نکند و در عوض باشگاه هم در فیفا از او شکایت نخواهد کرد

. پرسپولیسی‌ها تأکید داشتند با توجه به قرارداد برانکو حق فسخ نداشته، این در حالی است که مربی کروات تأکید داشت او می‌توانسته به خاطر دیرکرد در پرداخت دستمزدش فسخ قرارداد کند. این جلسه نتیجه‌ای نداشت تا مذاکرات به کرواسی بکشد.

این بار سفیر ایران در آن کشور با برانکو دیدار و گفتگو کرد. در آنجا پرسپولیس پیشنهاد تازه خود را داد که برانکو در تشریحش می‌گوید: «خواسته آن‌ها این بود که من ۵۰ درصد تخفیف بدهم. در آن زمان من حاضر بودم ۹۵۰ هزار یورو بگیرم. باشگاه به من گفت ۵۰ درصد از مبلغ قرارداد را تخفیف بده. منتها شرط جالب‌تر آن‌ها این بود که ۴۵۰ هزار یورو باقی مانده را در ۴۸ قسط به من پرداخت کنند! وقتی این را شنیدم گفتم هرگز نمی‌پذیرم.»

حالا اگر ۵۰۰ هزار یورو را تقسیم بر ۴۸ قسط کنید به رقم ماهانه ۹ هزار و ۳۷۵ یورو می‌رسید. برانکو هم این شرط را نپذیرفت و بعد از آن وعده داد پرسپولیسی‌ها را در فیفا ملاقات می‌کند. حالا هم رأی اولیه از سوی کمیته تعیین وضعیت صادر شده. باشگاه پرسپولیس به مدت ۳۰ روز زمان دارد تا پول را به حساب برانکو واریز کند.

اینکه او چه حسابی به فیفا داده بسیار مهم است. اگر حساب در کرواسی یا یک کشور اروپایی باشد بعید به نظر می‌رسد قرمز‌ها بتوانند پول را منتقل کنند. یکی از بهترین راه‌های انتقال پول به یک حساب در ترکیه است، اما به هر حال این مهم است که برانکو کدام شماره حسابش را به فیفا داده باشد.

اگر قرمز‌ها در ۳۰ روز آینده پول را واریز نکنند پرونده به کمیته انضباطی فیفا می‌رود. آنجاست که جرایم تعیین می‌شود. حالا در این بین قرمز‌ها می‌توانند به دادگاه عالی ورزش هم شکایت کنند. با توجه به اینکه کمیته تعیین وضعیت رأی داده بعید به نظر می‌رسد حتی در این دادگاه هم تغییری در رأی صادر شود، اما یک حسن دارد؛ خرید زمان!



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی