افشاگری لوئیس انریکه پس از 24 سال درباره علت انتقال از رئال مادرید به بارسلونا
لوئیس انریکه پس از 24 سال در مورد دلیل انتقال جنجالی اش از رئال مادرید به بارسلونا صحبت کرد

لوئیس انریکه: چرا از رئال به بارسا رفتم؟

 لوئیس انریکه سال 1996 و پس از پنج فصل خوب در رئال مادرید به عنوان بازیکن آزاد راهی بارسلونا شد تا یکی از جنجالی ترین انتقال های تاریخ فوتبال اسپانیا رقم بخورد.

او در ماه های انتهایی حضورش در رئال از حضور در تمرینات نیز منع شده بود چرا که از زمستان و مخفیانه با بارسا قرارداد امضا کرده بود. مساله ای که همان زمان توسط رسانه ها فاش شد.

انریکه با پیراهن بارسا توانست 5 گل به رئال مادرید بزند و تبدیل به یکی از منفورترین ها در میان هواداران مادریدی شود. او در تمام این سال ها از دلیل پیوستنش به بارسا حرف نزده بود.

سرمربی تیم ملی اسپانیا 24 سال پس از انتقال به بارسا و در مصاحبه با یک کانال یوتیوب در مورد دلیل جدایی از رئالگفت:

« به عنوان بازیکن آزاد از رئال به بارسا رفتم و فکر می کنم ایده خوبی بود.در رئال همیشه با من خوب رفتار می شد و با هواداران هم مشکلی نداشتم. در سال سوم حضورم، پیشنهاد تمدید به من شد که به توافق نرسیدیم و سپس دیگر با من تماس نگرفتند.
احساس کردم در سطحی نبوده ام که سران باشگاه را برای تمدید، متقاعد کنم؛ در نتیجه پیشنهاد بارسلونا که رسید، آن را قبول کردم. به این نتیجه رسیده بودم که در رئال بازیکن مهمی نیستم و به بارسا رفتم تا ارزش هایم را اثبات کنم و معتقدم کارم را هم به بهترین شکل نیز انجام دادم.

همان سال فابیو کاپلو سرمربی رئال شد و در انتقاد از سیاست باشگاه گفت که چطور اجازه دادند لوئیس انریکه رایگان به بارسلونا برود؟ این حرف او برای من ارزش زیادی داشت.»
 

انریکه در مورد سوت های هواداران رئال گفت:« آن یک اتفاق طبیعی بود و انتظارش را داشتم. اصلا شگفت زده نشدم. برنابئو ورزشگاهی است که وقتی در آن برابر تیمی کوچک بازی دارید، باید حتما اتفاق خاصی رخ بدهد تا هواداران به حمایت همه جانبه بپردازند ولی در لیگ قهرمانان، فضای برنابئو به گونه ای دیگر شده و تاثیر هواداران در بردهای رئال نیز دو برابر می شود.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com