افشاگری استاد اسدی از انجام حرکات موزون در رختکن تیم ملی
علی‌اکبر استاداسدی بازیکن تیم ملی 98 در گفتگو با خبرآنلاین از روزهای حضور در جام جهانی و بازی معروف مقابل آمریکا می‌گوید

استاد اسدی از خاطرات بازی های تیم ملی گفت

علی‌اکبر استاداسدی را می توان یکی از فوتبالیست‌های جذاب و دوست داشتنی دهه 70 دانست. فوتبالیستی که از تبریز به تیم ملی رسید و در جام جهانی 98 هم با تیم ملی حضور داشت. از گل به خودی اش به عابدزاده در بازی مقابل ژاپن که بعدش گفت می خواسته آمادگی جسمانی عقاب آسیا را محک بزند تا رقصیدنش در رختکن تیم ملی پس از برد مقابل آمریکا که خودش آن فیلم را تکذیب می کند.

به سراغ استاداسدی رفتیم و از او درباره بازی ایران و آمریکا پرسیدیم که این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

از بازی مقابل آمریکا بگویید. اولین پیروزی تیم ملی ایران در جام جهانی.

یادش بخیر، بازی خیلی خوبی بود. از آن بازی الان تنها خاطراتش برای ما مانده. حمید استیلی گل به یاد ماندنی زده که جاودانه شد. به نظرم در آن مقطع تنها بازی حساس ما با آمریکا بود. بخاطر مسائل سیاسی که آن زمان وجود داشت؛ این بازی را بسیار حساس کرده بود. ما هم تمام انرژی مان را برای این بازی جمع کرده بودیم که هر طوری شده آمریکا را شکست دهیم.

شما قبل از این بازی فکر می کردید آمریکا را شکست دهید؟

بله. بازی با آمریکا برای ما راحت بود. تنها تیم قوی در گروه ما یوگوسلاوی بود. ما حتی می توانستیم تیم آلمان را هم شکست دهیم. آلمان تیم پیری داشت . اگر کمی خودمون رو باور داشتیم توانایی شکست دادن آلمان را هم داشتیم. اما سرنوشت تیم ملی جور دیگری رقم خورد و وقتی ایویچ را برکنار کردند و طالبی را آوردند، تیم بهم ریخت.

شما فکر می کنید اگر ایویچ سرمربی ایران در جام جهانی 98 بود، ایران توانایی صعود از گروهش را داشت؟

فکر نمی کردم، مطمئن بودم. ما با ایویچ کار کردیم و تغییراتی که ایویچ در تیم ملی داد را همه دیدند. ما آن زمان 2-5-3 بازی می کردیم اما ایویچ سیستم بازی ما را به 2-4-4 تغییر داد.

چرا ایویچ را برکنار کردند؟

به نظرم تنها به خاطر بازی مقابل آمریکا ایویچ را برکنار کردند. می خواستند در آن بازی مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی باشد.

پس از بازی مقابل آمریکا و آن برد دلچسب، همه بازیکنان به شادی پرداختند و این شادی حتی به رختکن تیم ملی هم کشیده شد. بعدها فیلمی از آن شادی منتشر شد که شما در حال انجام حرکات موزون هستید.

آن شخصی که در حال رقصیدن است من نیستم!نمی دانم کدام یک از بازیکنان بود اما پیراهن من را پوشیده بود و می رقصید اما من نبودم. من اصلا رقص بلد نبودم.

بسیاری  از هم بازی های شما می گویند اکبر استاد اسدی بمب انرژی تیم ملی بود.

بله بمب انرژی بودم و همیشه سعی می کردم فضای تیم ملی را شاد نگه دارم ولی رقصیدن بلد نبودم آن هم رقص عربی.

حمید استیلی در مصاحبه با ما خاطرات جالبی از شما تعریف می کرد.

چی می گفت؟

گفته بودن در اردوی کرواسی در زمان تمرین شما نبودید و در استخر بدون روغن در حال آفتاب گرفتن بودید؟

نه اصلا اینطور نیست. من گم شده بودم و زمین تمرین را پیدا نمی کردم. بعد از دقایقی بچه ها را پیدا کردم و آنقدر دنبال تیم بودم، خسته شده بودم.

حتی آن زمان گفته بودن شما در دوره ای قند و شکر خریده بودید و روی دستتان مانده بود و در اردوی تیم ملی به دنبال فروش آن بودید؟

این شوخی مهرداد میناوند بود. صحت ندارد. مهرداد خیلی با من شوخی می کرد و این حرف ها را او زده که اصلا اینطور نیست.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir