اشتباهات داوری در این سال ها به نفع استقلال یا سپاهان؟!
داوری های بازی های استقلال و سپاهان همیشه حاشیه ساز بوده است اما این اشتباهات داوری به نفع کدام تیم بوده است

10 اشتباه داوری رویارویی‌های استقلال و سپاهان: کفه سنگین زرد

رویارویی های استقلال و سپاهان در تاریخ لیگ برتر همیشه محلی بوده برای بروز اشتباهات مرگبار داوری.

دوئل بین دو تا از 5 تیمی که همیشه در لیگ برتر حاضر بوده‌اند و البته بهترین و مقتدرترین هم هستند؛ استقلال به عنوان بهترین مهمان و سپاهان به عنوان بهترین میزبان تاریخ لیگ برتر. این سیاهه را می توان 10 اشتباه مهم در 38 بازی رودرروی این دو تیم دانست؛ سیاهه ای که اشتباهاتش به نفع سپاهان سنگینی و استقلال را بیشتر متضرر معرفی می‌کند.

نکته جالب اینکه اگر سیاهه‌ای مشابه برای رویارویی های سپاهان و پرسپولیس هم لیست کنیم، آنجا هم سپاهان بیشتر از داوری نفع برده.

* گل علی کریمی/ لیگ 18

    ارسال کرنر پاتوسی و ضربه سر علی کریمی به تور دروازه نیازمند رسید ولی داور، گل را مردود اعلام کرد. هنوز هم کسی نمی داند زاهدی‌فرد به کدام دلیل در سوتش دمید چون در این صحنه برخوردی بین بازیکنان انجام نشده بود.

* هند کی روش/ لیگ 19

    ارسال کرنر میلیچ و اشتباه محاسباتی کی روش استنلی در پرش؛ توپ بعد از برخورد به دست مهاجم سپاهان تغییر مسیر داد ولی زاهدی‌فرد، هیچ برخوردی در این صحنه ندید و اعلام پنالتی نکرد.

* خطا روی میرزایی/ لیگ 19

    زاهدی فرد بعد از نگرفتن هند کی روش، این بار اشتباهش را به نفع استقلال جبران کرد. میرزایی جوان و سریع در گوشه محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

* گل نورافکن/ لیگ 19

    این گل مردود بود؟ برخی از کارشناسان اعلام کردند روی ضربه اول، بازیکن سپاهان در آفساید بود و گروهی دیگر، پاس کی روش به نورافکن را خطای این بازیکن روی بازیکن استقلال دانستند. زاهدی فرد و کمک‌هایش اما به هیچکدام از این دو نظر اعتقاد نداشتند.

* اخراج سامره/ لیگ 4

    محسن قهرمانی، ضربه آرام سامره به توپ بعد از اعلام آفساید را با اخطار جریمه کرد، سامره کارت زرد دومش را گرفت و استقلال 10 نفره شد.

* پنالتی روی دانشگر/ لیگ 18

    این بار رضا کرمانشاهی از اعلام خطای پنالتی به سود استقلال خودداری کرد؛ ارسال کرنر همام و کشیده شدن پیراهن دانشگر که برای زدن ضربه سر به هوا پریده بود.

* اعتراض حجازی/ لیگ 7

    شکست 2 یک استقلال به سپاهان در لیگ هفتم، ناصر حجازی را بسیار عصبانی کرد. او معتقد بود سعید مظفری زاده اولا خطای پنالتی روی مهاجمش را وقتی بازی یک یک بود نگرفته و ثانیا گل دوم سپاهان بعد از پایان وقت های اضافه اعلام شده داور برای نیمه دوم به ثمر رسیده است.

* پنالتی دیاباته/ لیگ 19

    بیژن حیدری بعد از کارت زرد دوم به رضاوند و اخراج او، کمی به سمت استقلال چرخید. او خطای دیاباته روی مصلح را کاملا برعکس تشخیص داد، استقلال صاحب پنالتی و نیازمند دروازه‌اش از روی این نقطه باز شد.

* اخراج طالبی/ لیگ 12

    سعید مظفری زاده در دقیقه 35 کارت زرد دومش را جلوی چشمان فرشید طالبی گرفت تا سپاهان مجبور به بازی با 10 نفر شود. در صحنه آهسته مشخص بود که برخوردی بین مدافع سپاهان و ایمان موسوی رخ نداده و اگر هم رخ داده نیازی به کارت زرد نبوده.

* پنالتی روی نوری/ لیگ 13

    علیرضا فغانی نتوانست پشت پای امین جهان‌عالیان روی پژمان نوری را تشخیص دهد و استقلال از اعلام یک پنالتی در محروم شد و در نهایت دو بر یک شکست خورد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net