فوتبالیست سرشناسی که لقبش عمه کتی است!!
رودی فولر یکی از اسطوره‌های تیم ملی آلمان است که در تیم باشگاهی‌اش، رم روزهایی خوب پشت سر گذاشته است

10 حقیقت جالب از رودی فولر

سایت باشگاه رم در مطلبی، ۱۰ حقیقت کمتر شنیده شده از رودی فولر را منتشر کرده که خواندن آن‌ها برای بسیاری از علاقمندان می‌تواند جالب باشد.

۱-لقبی عجیب
لقب رودی فولر عمه کتی است. این لقب را   توماس برتولد، هم‌تیمی سابق او در تیم ملی آلمان به او داده. برتولد مانند رودی اهل فرانکفورت است و در آن‌جا کودکان به بانوانی که سن بالا و موهای فر خاکستری دارند «عمه کتی» می‌گویند. از زمانی که موهای فولر به سمت خاکستری شدن پیش رفت این لقب به او داده شد و بسیاری از ژورنالیست‌های آلمان هم از این مسئله استقبال کردند!

۲- هدایت آلمان به صورت اتفاقی
فولر هیچ وقت قرار نبود سرمربی تیم ملی آلمان باشد. در سال ۲۰۰۰ فدراسیون فوتبال آلمان می‌خواست کریستوف دام را روی نیمکت تیم ملی بنشاند اما او هنوز با لورکوزن قرارداد داشت. فولر که در آن زمان مدیر ورزشی لوروکوزن بود به دلیل آشنایی با سبک مربیگری دام روی نیمکت تیم ملی نشست و به همراه آلمان نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۲ شد.

۳- رکوردی تاریخی
فولر یکی از ۴ بازیکنی (به همراه زاگالو، بکن باوئر و دیدیه دشان) است که توانسته هم به عنوان سرمربی و هم به عنوان بازیکن به فینال جام جهانی برسد.

۴- گل شگفت انگیز
مهم‌ترین گل زده شده فولر با لباس رم در جریان دیدار برگشت مقابل بروندبی در آپریل ۱۹۹۱ بود که باعث صعود رم به فینال جام یوفا شد.

۵- حضور در تاریخ رم
فولر در تمام دوران بازی‌اش برای رم ۱۹۸ بار در تمامی مسابقت به میدان رفته و ۶۸ گل به ثمر رسانده که این مسئله او را به سومین گلزن غیر ایتالیایی رم پس از  ادین ژکو و آبل بالبو تبدیل کرده است.

۶- قهرمان جهان
رودی فولر یک بار قهرمان جهان شده. در سال ۱۹۹۰. او این جام را در ورزشگاه المپیکو بالای سر برده. همان ورزشگاهی که بهترین روزهای فوتبالی‌اش را در آن گذرانده است.

۷- حضور در  کنار پاپ
فولر در کمیته هماهنگی جام جهانی ۲۰۰۶ حضور داشت و به همراه پاپ بندیکت شانزدهم در بین تماشاگران حضور پیدا کرد.

8- پرنده آلمانی
 فولر در اولین فصل حضورش در رم تنها ۳ گل زد و با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد. او اما دست از تلاش بر نداشت تا در فصل دوم با درخشش، اعضای کوروا سود (تماشاگران تیفوسی رم) برای او شعار بدهد vola, tedesco, vola! یعنی پرواز کن آلمان، پرواز! فولر بعدها نامش در تالار افتخارات رم ثبت شد.

9- همسری از شهر رم
همسر فولر سابرینا آدوچی، از هواداران پر و پا قرص رم بوده. این دو همدیگر را در سال ۱۹۹۰ در پایتخت ایتالیا ملاقات کرده‌اند. چندی پیش سابرینا به یک دوست گل فروش در میدانی در شهر رم قول می‌دهد تا گل فروش را به فولر معرفی کند. زمانی که گل فروش، فولر را می‌بیند از شدت خوشحالی اشک می‌ریزد.

10- افسانه‌ای در هانو
فولر در شهری هانو در نزدیکی فرانکفورت به دنیا آمده و مجموع ورزشی این شهر در هزاره جدید به نام فولر نامگذاری شده است. او در کنار برادران گریم، مشهورترین افراد متولد شده در این شهر هستند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net