کاهش شانس رئال مادرید برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان
شانس صعود رئال مادرید به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا یک به هفت است

چرا شانس صعود رئال مادرید به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان کم است؟

شکست ۳ بر ۲ رئال  مادرید در هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا برابر شاختار، سفیدپوشان را به برد مقابل مونشن گلادباخ محکوم کرد تا شرایط صعودشان در این رقابت ها سخت نشود.

شاگردان زین الدین زیدان نتوانستند به هدف خود برسند و تنها توانستند یک امتیاز به دست آورند و از شکست  فرار کردند، اگر به گذشته نگاه کنیم شرایط کنونی مادرید خیلی حساس است.

با تساوی ۲ بر ۲ سفیدپوشان و تساوی بدون گل در دیگر بازی گروه، شاختار چهار امتیازی صدرنشین باقی ماند. اینتر و گلادباخ دو امتیازی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و مادرید با یک امتیاز قعرنشین ماند.

به نوشته میسترچیپ (کارشناس اسپانیایی) در تاریخ لیگ قهرمانان تنها هفت بار یک گروه پس از هفته دوم در چنین شرایطی قرار گرفته است (یک تیم چهار امتیازی، دو تیم دو امتیازی و یک تیم یک امتیازی)‌.

از این هفت بار تنها یک بار تیمی که یک امتیازی است (مانند رئال مادرید) توانسته از مرحله گروهی صعود کند. این اتفاق برای لیورپول در فصل ۰۲-۲۰۰۱ رخ داد. تیم انگلیسی با بارسلونا، رم و گالاتاسرای هم گروه بود.

در شش مورد دیگر تیم قعرنشین حذف شده است. به همین خاطر تیم زیدان اگر می خواهد بر آمار غلبه کند و به یک هشتم نهایی صعود کند باید مقابل حریفانش واکنش نشان دهد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir